جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسن سلامی - سمنان

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: موزه دفاع مقدس نقش بسزایی در معرفی و تببین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در بین نسل جوان دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، در دیدار با نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را همان گونه که شایسته است به نسل‌های آینده منتقل کنیم که برای تحقق این موضوع باید از همه امکانات و ظرفیت‌های استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان، تبعیت از ولایت و تفکر انقلابی بود، در سایه هدایت‌های امام خمینی (ره‌) شکل گرفت که باعث احیای یک مکتب و گنجینه عظیم تاریخی برای ملت ایران شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور وجود دارد که سه موزه آن مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان‌های مختلف کشور است، افزود: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان تصویب شد و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع با هدف نشان دادن ارزش های هویتی و معنوی آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و معرفی و شناساندن ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و انسانی آغاز شد.

سرهنگ سلامی با تاکید به این موضوع که عصاره و چکیده مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد سال های دفاع مقدس است،خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز فرهنگی و ساخت موزه دفاع مقدس نقش بسزایی در معرفی و تببین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در بین نسل جوان دارد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری نهادهای مرتبط و جلب مشارکت خیران برای پاگرفتن کامل مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: با بهره ‌برداری کامل این مجموعه به نوعی وظیفه ما نسبت به شهدا و ایثارگران انجام می‌شود و پرداختن به موضوعاتی این چنین کار دلی است و تکلیف اداری نیست و اثرات آن به طور حتم در کار دیده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه  عملیات عمرانی این طرح تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: نخستین قرارداد موزه‌آرایی با پیمانکار منعقد شده و تلاش می‌شود از مجموع هشت گالری، چهار گالری تا پایان سال جاری تکمیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha