سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مفاهیم و معانی نهفته در متن حماسه دفاع مقدس نه تنها به جامعه ایرانی، بلکه به جامعه بشری تعلق دارد و باید هنرمندانه ترسیم و تبیین شود چرا که هر صفحه جدیدی که از این حماسه گشوده می شود و صفحات آن ورق می خورد ابعاد تازه و گسترده تری پیش روی ما می گذارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در نشستی با سردار  اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، اظهار داشت: دوران دفاع‌ مقدس که عرصه‌ای برای تجلی عشق و دلدادگی رزمندگان بود، سوژه‌های بسیاری را برای خلق آثاری ماندگار فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش‌های مختلف تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی موضوعاتی برای قلم فرسایی و تبیین دارد، افزود: چهلمین سالگرد دفاع‌ مقدس، فرصت مغتنمی برای نگرشی عمیق‌تر به این حماسه‌ تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه آثار معنوی دوران دفاع‌ مقدس همچنان در فرهنگ ما جاری است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ادوار، حاکمیت ملی ما را حفظ کرده و به ایران و ایرانی عزت بخشیده و این فرهنگ باید بیش از پیش تبیین، ترویج و به نسل جدید معرفی شود.

محمدپور تصریح کرد: فعالیت مستمر و گسترده‌ رسانه تخصصی حوزه دفاع‌مقدس جزو ضروریات است و به واسطه این خبرگزاری، اخبار شهدا و خاطرات جنگ تحمیلی و زوایای پنهان آن در فضای مجازی منعکس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: مفاهیم و معانی نهفته در متن حماسه دفاع مقدس نه تنها به جامعه ایرانی، بلکه به جامعه بشری تعلق دارد و باید هنرمندانه ترسیم و تبیین شود چرا که هر صفحه جدیدی که از این حماسه گشوده می شود و صفحات آن ورق می خورد ابعاد تازه و گسترده تری پیش روی ما می گذارد.

محمدپور با بیان اینکه مردم با ادراک بالا مسائل را رصد می‌کنند و بین کار شعاری و اقدام خالصانه فرق قائلند و کار خالصانه و صادقانه را ارج می‌نهند، گفت: اگر صدها سال از جریان دفاع مقدس بگذرد هنوز حرفی برای گفتن دارد و تازگی آن از بین نمی رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از این رو در چهلمین سالگرد این حماسه ماندگار برنامه های متنوع و متعددی در سطح استان از سوی این اداره کل پیش بینی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha