پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدی ظفری

حوزه/مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان گفت: باید بررسی شود که علت بیگانه بودن سه دهه بعد با دهه نخست انقلاب چیست؟، عمدتا یکی از دلایل این است که قریب به اتفاق فعالیت های فرهنگی و جریان سازی به شیوه تبلیغی انجام شده نه گفتمان سازی.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، سردار مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، صبح امروز در نشست مشترک با مدیر حوزه علمیه خواهران استان، در مدیریت حوزه خواهران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم، گفت: فعالیت خواهران طلبه در عرصه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستودنی است.

وی با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، تفاوت دهه اول انقلاب و سه دهه بعد از آن را در گفتمان حاکم بر آن دانست و افزود: باید اهداف انقلاب را تبیین نکرد و سپس ارزیابی جامعی از میزان دستیابی به اهداف انجام شود. اینکه آیا رشد و توسعه در چهار دهه انقلاب وجود داشته است یا خیر؟ و چقدر در دستیابی به اهداف راهبردی موفق بوده ایم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان بیان کرد: باید بررسی شود که علت بیگانه بودن سه دهه بعد با دهه نخست انقلاب چیست؟ و عمدتا یکی از دلایل این است که قریب به اتفاق فعالیت های فرهنگی و جریان سازی عموما به شیوه تبلیغی انجام شده نه گفتمان سازی، زیرا مفهوم گفتمان سازی یا شناخته نشده و یا اینکه مراتب گفتمان سازی رعایت نشده است.

ظفری با اشاره به نقش زنان در جامعه دینی و دفاع مقدس و تطبیق نقش مادران دیروز و امروز در تربیت فرزندان، افزود: این سوال اساسی مطرح می شود که قدم های راهبردی در جهت حفظ ارزشهای دفاع مقدس  و ایثار و شهادت توسط طلاب پژوهشگر در حوزه های علمیه بویژه خواهران به چه میزان برداشته شده است؛ بایستی هنر یک بانوی انقلابی نگاه راهبردی باشد تا بتواند کارهای بزرگ و جهانی و تحول ساز خلق کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha