پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه

حوزه/امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه مسئولین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقابله با فساد را به درستی اجرایی نکردند، گفت: مسامحه‌کاری قوّه قضائیه در گذشته و بی تفاوتی مسئولین نظارتی در بدنه اجرایی کشور موجب شد که تخم‌مرغ دزدان دیروز شتر دزدان امروز شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ابرکوه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مواد افیونی ابزار دست و دسیسه‌گر استعمار برای نابودی نسل جهان سوم به‌ویژه در کشورهای آسیایی و جهان اسلام است تا با تخریب نسل جوان و میان‌سال، خانواده‌ها را به قهقرا و نابودی بکشانند، لذا جوانان و فرزندان ما به هوش باشند، نقشه بدخواهان خود را بخوانند و خود را در چاه نابودی اعتیاد نیندازند.

امام‌جمعه ابرکوه به سالروز ترور مقام معظم رهبری در سال 60 اشاره و تصریح کرد: جریان کور و بداندیش نفاق سعی داشت در ادامه مأموریت خدمت به سران کفر و جبهه استکبار، سرمایه‌ها و شخصیت‌های کلیدی نظام را یکی پس از دیگری بگیرد، اما خداوند این ذخیره بزرگ الهی را برای ملت ایران نگه داشت و خدا را برای این لطف بزرگش شاکریم و امیدواریم سایه بلندپایه‌اش تا ظهور حضرت حجت (عج) بر سر امت مستدام بدارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اذعان کرد: ما شهید بهشتی را معمار قوّه قضاییه می‌دانیم؛ او شخصیتی بود که ریاست و مسئولیت به دنبال او می‌دوید و خودش هم رغبتی به پست و مقام نداشت، چراکه او شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت!

وی یادآور شد: از دوره سازندگی رفاه‌طلبی، عافیت‌طلبی و دنیازدگی در کشور رایج شد و بیراهه‌های تشریفات و تجملات خودنمایی کرد.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: در دوره اصلاحات هم به نام آزادی، چوب حراج بر پیکر ارزش‌های دینی و انقلابی زده شد و در سال های اخیر هم ابتدا چوب بی‌تدبیری بر بدنه اقتصادی کشور خورد و رفته‌رفته گرانی و تورم، اژدهایی هفت‌سر شد که تاکنون به جان ملت افتاده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ پیام هشت ماده‌ای را برای مبارزه با فساد، به‌ویژه در بخش فساد اقتصادی خطاب به سران سه قوه صادر کردند و توصیه فرمودند که با این امر مهم و حیاتی نباید به گونه‌ای شعاری و تبلیغاتی و تظاهر گونه رفتار کرد، امّا گویا پنبه در گوش مسئولان، آنان را ناکارآمد کرد و فساد اقتصادی در کشور هر روز بدتر از دیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: حضرت آقا سال ۱۳۹۶ در چنین روزهایی به مقامات قضائی توصیه مؤکد کردند که بازرسی‌ها را هرچه می‌توانید افزایش دهید و قوه قضائیه را از درون اصلاح کنید؛ ایشان امروز را می‌دیدند که مشفقانه تذکر می‌دادند، اما بازهم پنبه‌ها از گوش درنیامد و مسئولین طفره رفتند یعنی مسامحه‌کاری قوّه قضائیه و بی نظارتی مسئولین در بدنه اجرایی کشور موجب شد که تخم‌مرغ دزدان دیروز شتر دزدان امروز شوند.

*برخورد کارآمد و جدی با مفاسد اقتصادی

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه امروز رئیس دستگاه قضا بدون پروا از رانت و توصیه و رابطه، با عزم انقلابی خود برای مردم امیدآفرین است، اضافه کرد: متأسفانه درگذشته برخورد کارآمد و جدی با فقر، فساد و تبعیض، آرزوی به دل مانده ما شد. سلطان‌های ارز، سکه، خودرو، مسکن، کاغذ، مافیای قدرت و ثروت، امروز پیدا نشدند، بلکه این‌ها از دو دهه گذشته متولد شدند و امروز به بلوغ چپاول رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کوتاهی‌های خسارت زای نهادهای نظارتی با همدستی تحریم‌های خارجی امروز زندگی را بر مردم جهنم کرده است، ابراز کرد: میدان‌داری نااهلان و نامحرمان و به حاشیه راندن نیروهای دلسوز و انقلابی مشکلات کشور را دوچندان کرده است.

*مسئولین برنامه‌ریزی‌های غلط گذشته را تکرار نکنند

وی خطاب به مسئولین گفت: برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته را تکرار نکنید، در تقابل با فساد خصوصاً مفاسد اقتصادی و اجتماعی شجاعت برخورد داشته باشید. مجلسیان رأی خود را گرفتند، رئیس‌جمهور هم در دو دوره تصدی به آرزویش رسیده است. پس رأی نمی‌تواند بهانه مسامحه‌کاری و سهل‌انگاری در برخورد با مظاهر فساد و بدحجابی و بی‌حجابی باشد. رباخواری در کشور بیداد می‌کند باید سه قوه هم قول، به داد این مردم برسند، جریمه دیرکرد بانک‌ها را حذف کنند، این‌ها ربا و حرام است.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکائی، بسیاری از جنایت‌های آمریکا در ایران را برشمرد و گفت: این جنایت‌ها نماد حقوق بشری آمریکا در حق ملّت ایران و نماد تمدن غرب و شکل روزآمد آن است. در قاموس حقوق بشری آمریکا، حق صیانت، حق کرامت، حق آزادی و امنیت، حاکمیت ملّی، حق زن و کودک و امثال این‌ها فقط معنای غربی و استعماری دارد و نقض حقوق بشر هم در راستای حقوق بشر تعریف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: قطعنامه خبیثانه شورای حکام یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران و خیمه‌شب‌بازی آمریکا و عملکرد یک بام و دو هوای اروپا و خوش‌رقصی مدیر آژانس، چیزی جز اهداف راهبردی آمریکا علیه ایران نیست.

وی گفت: ملت صبور و مقاوم و انقلابی ایران، با صبر انقلابی خود به لطف خدا از این بحران عبور خواهند کرد و چنانچه نتیجه استقامتش را امروز در خود آمریکا و اروپا با قیام ضد نژادپرستی مردم می‌بینید، به‌زودی همین ملتی که استخوان کمونیسم شرق را شکست و به موزه تاریخ سپرد و شیشه عمر آمریکا و غرب هم خواهد شکست.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha