جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه مهریز

حوزه/امام جمعه مهریز در جمع نمازگزاران جمعه از عدم مهار قیمت کالاها انتقاد کرد و گفت: چرا دولت برای سر و سامان دادن به آشفته بازار قیمت ها و کنترل گرانی های افسار گسیخته، به جای عمل، وعده می دهد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مهریز، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز با انتقاد از اهمال و بی توجهی مسئولین نسبت به گرانی های روز افزون، گفت: مسئولین اذعان می کنند که از گرانی ها و وضعیت معیشت مردم باخبر هستند، اما به واقع کاری برای بهبود اوضاع انجام نمی دهند.

امام جمعه مهریز افزود: درمان درد گرانی نزد دولت است، چرا مسئولین اجرایی وعده پوشالی به مردم می دهند و برای بازار آشفته ارز، طلا، مسکن و خودرو و گرانی های افسارگسیخته قدم عملی بر نمی دارند؟ 

وی خاطرنشان کرد: دولت، حل مشکلات حیاتی کشور را به نتیجه مذاکرات برجام گره زد، اما با نافرجام شدن برجام، هیچ گرهی از مشکلات مردم باز نشد و گویی در سال آخر عمر دولت، کشور را رها کرده اند. 

حجت الاسلام محی الدینی ضمن تقدیر از اقدامات مجلس انقلابی و اتمام حجت با رئیس جمهور درخصوص اوضاع آشفته بازار، تصریح کرد: مکاتبه مجلسی ها با رئیس دولت حرکتی ستودنی بود و این را به فال نیک می گیریم و امیدواریم دستگاه قضا نیز مانند عملکرد درخشان خود طی یکسال گذشته، به عنوان مدعی العموم با سهل انگاران و کسانی که مسبب وضعیت موجود هستند برخورد قاطع کند. 

وی بیان کرد: مردم تا اطلاع ثانوی از خرید اقلام و کالاهای غیر ضروری خودداری کنند شاید مسئولین برای تورم و این شرایط سخت چاره ای بیندیشند. 

امام جمعه مهریز با اشاره به سالروز افشای نقض حقوق بشر آمریکایی و مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، تأکید کرد: جنایتهای بسیار آمریکا به خصوص ترور مقام معظم رهبری، شهید صدوقی(ره)، شهید بهشتی(ره) و یاران ایشان در تیرماه که توسط ایادی آمریکا و منافقین کوردل صورت گرفت،همچنین ترور حاج قاسم سلیمانی، چهره واقعی آمریکا این رژیم آدم کش را برملا کرد. 

حجت الاسلام محی الدینی در بخشی دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز صنعت و معدن عنوان کرد: فعالیت صنایع با وجود آلودگی هایی که ایجاد می کنند و صادر شدن خاک معادن شهرستان مهریز گره گشای زندگی مردم نیست و اشتغال زایی و بکارگیری جوانان بومی در معادن و صنایع از حقوق  مردم این شهرستان است‌. 

برپایه این گزارش، در میز خدمت نماز جمعه این هفته شهر مهریز نیز، سیدمرتضی حدادزاده، رئیس دادگستری شهرستان مهریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه عدالت، شهید دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی را از توصیه های دین مبین اسلام دانست و رعایت مسائلی همچون سعه صدر در اختلافات، کنترل خشم و مکتوب کردن معاملات را برای جلوگیری از وقوع جرم و عدم ایجاد پرونده قضایی متذکر شد. 

انتهای پیام /313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha