جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرتضی برگستان

حوزه/ مدیرکل دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران از وجود جمعیت ۵۵ هزار نفری دانش آموختگان خواهر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مرتضی برگستان، مدیرکل دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران ظهر امروز در دیدار با امام جمعه همدان، با اشاره به جمعیت ۵۵ هزار نفری دانش آموختگان خواهر در سراسر کشور، اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت این افراد، حوزه علمیه خواهران برنامه‌های جدی در عرصه فرهنگی تدارک دیده است.

وی افزود: فعالیت فرهنگی زمانی تاثیرگذار خواهد بود که به صورت جهادی و خود جوش صورت گیرد، و لذا یکی از اهداف اصلی مرکز دانش آموختگی سراسر کشور هم به میدان آوردن خواهران به صورت جهادی است.

برگستان با بیان اینکه خواهران به صورت مجموعه‌های جهادی و مردم نهاد با مدیریت خودشان مشغول فعالیت هستند، مطرح کرد: متاسفانه در کشور بودجه‌های فرهنگی بسیاری در عرصه‌های دیگر خرج می‌شود و نتیجه آن هم عدم موفقیت در حوزه فرهنگ است.

وی، گام‌های سه گانه این مرکز در راستای ارتقا سطح فرهنگی و استفاده از ظرفیت حوزه خواهران اشاره کرد و گفت: گام اول سازماندهی، گام دوم ظرفیت سنجی و گام سوم ارتقا سطح فعالیت‌ها است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه نقش مرکز دانش آموختگان تسهیل گری است، ابراز کرد: خواهران از زمان انقلاب و جنگ و تا به امروز و در کرونا و کمک های مومنانه نقش به سزایی را در عرصه های مختلف ایفا کرده‌اند که بسیاری از این اقدامات نیز به صورت خودش جوش و جهادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ۱۳۰۰ دانش آموخته در حوزه های علمیه خواهران است، گفت: امیدوار هستیم با فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha