چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 906970
۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
موسوی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در کارگاه آموزشی سبک زندگی، گفت: مودت سبب ریشه دار شدن محبت دو طرفه در دل زوجین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سیدرضا موسوی ظهر امروز در کارگاه آموزشی سبک زندگی که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین،  با بیان این حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: «هر چه بر ایمان بندگان افزوده شود محبتشان نسبت به همسرشان بیشتر می شود» اظهار کرد: مردان باید برای ارزیابی درجه ایمان خود به میزان محبت به خانواده و همسر توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: عشق، محبت و دلسوزی از وظایف مردان نسبت به همسر است؛ زوجین برای گرم شدن محیط زندگی و مستحکم شدن پایه های آن باید نسبت به یکدیگر محبت علنی داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مودت مرتبه ای بالاتر از محبت است که سبب ریشه دار شدن و عمق یافتن محبت دو طرفه در دل زوجین می شود و چون با روح انسان عجین می گردد حتی پس از مرگ نیز از بین نمی رود.

وی ادامه داد: مودت میان زوجین مهمتر از محبت آنان نسبت به یکدیگر و تضمین کننده یک زندگی پایدار در بین آنان است.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: توجه به اصول حاکم بر خانواده می تواند موجب تحکیم بنیان خانواده ها گردد، چه بسا بی مهری به برخی از مؤلفه ها و شاخه ها زمینه نابودی خانواده را فراهم می کند.

وی اذعان داشت: در اسلام بر اساس طبیعت وجودی زن و مرد وظایفی برای هر یک تعریف شده که مهمترین نقش زن محبت آفرینی و حفظ فضای عاطفی در خانواده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: گذشت و شرح صدر در برابر ناملایمات زندگی مشترک از جمله نکاتی است که هم مرد و هم زن باید آن را در نظر داشته باشند و حتی در مواقعی که خود را نسبت به امری صاحب حق می دانند به خاطر رضای الهی گذشت داشته باشند، البته این گذشت از سوی خدای متعال بی پاداش نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha