پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه تهران گفت: اگر افراد به شما مراجعه می کنند، مبادا بگویید من الان خسته هستم و یک وقت دیگر بیایید! یا خلقتان تنگ شود و با حالت بد جواب بدهید! ما باید دائماً در خدمت مردم باشیم. در خدمت مردم یعنی چه؟ یعنی اینکه حوائج آنها را برآورده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سومین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی، در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

در این نشست که ویژه مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه خواهران استان تهران بود، حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی، عضو شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان این که معلم حوزه های علمیه، علاوه بر تدریس علوم اسلامی، مربی اخلاق هم هست، اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم است و در حوزه های علمیه برادران و خواهران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حکمت ۷۳ نهج البلاغه گفت: «مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا، أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ؛ اگر ما بخواهیم دیگران را تعلیم بدهیم و دیگران را به جایی برسانیم، باید اول خودمان را ادب کنیم».

عضو شورای حوزه علمیه تهران افزود: ما زمانی می توانیم به مقاماتی برسیم که معلم نفس خود باشیم و نفس خود را تأدیب نماییم، مخصوصاً ما حوزویان باید در این مسیر پیشرو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی تصریح کرد: خانم ها باید زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود بدانند؛ یکی از موارد این است که امتیازات دنیوی در نظر ایشان هیچ بود.

وی در بیان اهمیت خدمت به مردم، گفت: اگر افراد به شما مراجعه می کنند، مبادا بگویید من الان خسته هستم و یک وقت دیگر بیایید! یا خلقتان تنگ شود و با حالت بد جواب بدهید! ما باید دائماً در خدمت مردم باشیم. در خدمت مردم یعنی چه؟ یعنی اینکه حوائج آنها را برآورده کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه تهران در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) کم سخن گفتن را عامل کسب محبت عنوان کرد و ادامه داد: «إِنَّ اَلصَّمْتَ یَکْسِبُ اَلْمَحَبَّةَ؛ کم سخن گفتن باعث کسب محبت می شود»، کسی که کم حرف بزند، غیبت نمی کند، دروغ نمی گوید، تهمت نمی زند و پشت سر مردم حرف نمی زند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha