جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماهواره و فضای مجازی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه گفت: افزایش آمار طلاق، دین گریزی، پرخاشگری، خیانت، افسردگی، اعتیاد و... تنها بخشی از مضرات و اثرات منفی استفاده از شبکه های ماهواره ای است که متاسفانه برخی از افراد جامعه از این هم غافلند.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار کرد: متأسفانه برخی از خانواده ها به علت مشغله هایی که دارند، عملا زندگی فرزندان خود را به دست فراموشی سپرده اند که این امر می تواند از نظر فرهنگی، دینی و اعتقادی صدمات بسیار به بنیاد خانواده وارد کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: یکی از مواردی که همواره توسط کارشناسان به خانواده ها تذکر داده می شود، موضوع استفاده از ماهواره توسط برخی از خانواده هاست.

وی با اشاره به نقش مخرب شبکه های ماهواره ای، افزود: متاسفانه استفاده از شبکه های ماهواره ای به تدریج در تار و پود عقاید فرد رسوخ پیدا می کند و عملا وی را از معنویات و داشته های دینی دور می سازد.

حجت الاسلام رضایی به برخی از خروجی های مخرب استفاده از شبکه های ماهواره اشاره کرد و بیان داشت: افزایش آمار طلاق، دین گریزی، پرخاشگری، خیانت، افسردگی، اعتیاد و... تنها بخشی از مضرات و اثرات منفی استفاده از شبکه های ماهواره ای است که متاسفانه برخی از افراد جامعه از این هم غافلند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه تصریح کرد: ورود دیش های ماهواره به هر خانه ای مساوی است با ورود گناه و بزه به آن منزل.

وی تاکید کرد: البته باید اذعان کرد که تنوع تولیدات داخلی در صدا و سیمای داخلی دارای نوسان می باشد که این نقیصه باعث می شود که برخی از افراد ناخواسته به سمت ماهواره کشیده شوند و از مسیر یک زندگی سالم عملا خارج شوند.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه کودکان بیشترین ضربه را از برنامه های ماهواره می خورند، گفت: در شبکه های ماهواره بسیاری از ناهنجاری ها، هنجار معرفی می شود و تداوم این روش باعث می شود که برخی از غیراخلاقیات برای بیننده به ویژه کودک نهادینه و عادی شود که این امر برای آینده کودک و نوجوان بسیار خطرناک است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در پایان سخنان خود عنوان کرد: خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت خود و فرزندانشان راه های زیادی پیش روی دارند و بی شک استفاده از ماهواره نه تنها زمینه پرکردن اوقات فراغت را برای آنان پیش نخواهد آورد، بلکه باعث می شود که از مسیر واقعی زندگی خویش خارج شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha