پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: یکی از اصلی ترین پیش نیازهای موفقیت علمی حوزه و دانشگاه، وجود گفتمان تحول خواهی در این دو نهاد مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، امسال در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، بر لزوم فهم درست از معنای تحول اشاره کرده و فرمودند تحول خواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست، بلکه به معنای گرایش مستمر به بهتر شدن است که ما اگر این فراز از بیانات حضرت آقا را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم، به مؤلفه ها و شاخصه های خوبی در عرصه تحول و تحول خواهی دست خواهیم یافت.

وی با بیان این که تحول، لازمه رشد، تکامل و تعالی هر جامعه ای از جمله جامعه اسلامی است، گفت: امروزه حوزه و دانشگاه از جمله مهم ترین نهادهای تحول آفرین در کشور هستند که به خصوص در زمینه های فکری، علمی، فرهنگی و تمدنی، پیشگام و پیش قراول این موضع هستند، ضمن آن که به هر حال باید توجه داشت که گفتمان تحول خواهی، لازمه توفیق علمی حوزه و دانشگاه است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر ما می خواهیم به هدف "ایران قوی" دست پیدا کنیم، لازمه اش ترویج گفتمان تحول خواهی و ثبات قدم در مسیر تحول است که در این زمینه نیز حوزه و دانشگاه به معنای واقعی کلمه باید طلایه دار باشند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که ناظر به حوزه و دانشگاه، تحول تنها محدود و منحصر به عرصه های علمی و فکری نمی شود، کما این که به عنوان مثال، ارتقای مهارت های تبلیغی و ارتباطی حوزویان در سطح جامعه، حرکت در مسیر تحول بر اساس نیازهای نوپدید جامعه اسلامی به شمار می رود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha