جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آل عامر

حوزه/ مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خوزستان خواستار ایجاد و راه‌اندازی سامانه ارتباط حوزه با سایر دستگاه‌های حوزوی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شد.

حجت‌الاسلام حسن آل عامر، مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های نرم‌افزاری حوزه و ایجاد ارتباط سیستماتیک با سایر دستگاه‌های حوزوی و غیر حوزوی مرتبط، اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری، لازم است زیرساختی برای ایجاد یک سامانه چندمنظوره باهدف اتصال ارتباط مستقیم میان حوزه با سایر نهادهای حوزوی همچون مرکز خدمات، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و دستگاه‌های مرتبط غیر حوزوی همچون نظام‌وظیفه و برخی بانک‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ایجاد این سامانه نیاز به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با نهادها و دستگاه‌های مذکور است تا إن‌شاءالله شاهد یک اتوماسیون جامع اداری در حوزه‌های علمیه سراسر کشور باشیم.

حجت‌الاسلام آل عامر بیان کرد: اگر این سامانه راه‌اندازی شود، دیگر نیاز نیست یک طلبه برای پیگیری امورات خود در این ایام کرونایی، از این اداره به آن اداره رود.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: همچنین می‌توان یکی از بخش‌های این سامانه را مشاهده روند پیگیری و ارجاعات نامه قرار داد تا شخص متقاضی از روند درخواست خود به‌صورت کاملاً سیستماتیک با خبر شود.

وی در پایان اظهارداشت: بحمدالله در طی سال‌های مدیریت آیت‌الله اعرافی، اقدامات بسیار مطلوب و تحولات جامعی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور شکل‌گرفته که راه‌اندازی این سامانه جامع نیز قطعاً می‌تواند یکی دیگر از دستاوردهای بسیار مطلوب مدیریت حوزه‌های علمیه کشور باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha