جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ امروز که فضای اقتصادی به مراتب سخت تر از گذشته و فشار بین المللی زیاد شده، دشمنان به دنبال آن هستند که با فشار فرهنگی به اهداف خود برسند و این مسئله، رسالت نهادهای نظام مانند مجلس را بیش از گذشته سنگین می کند که به تقویت فرهنگ بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به مجلس در ارتباط با اهمیت توجه به مقوله فرهنگ، گفت: زمانی مجلس می تواند به تقویت فرهنگ در جامعه کند و نقش آفرین و اثرگذار باشد که به فرموده امام راحل در رأس امور باشد.

عده ای به دنبال ابتذال فرهنگی در کشورند

وی با تاکیید بر این که مجلس با نظارت درست و قوی جلوی بسیاری از نابسامانی های فرهنگ را بگیرد، افزود: امروز افرادی به صورت منسجم و  برنامه ریزی شده به دنبال ابتذال فرهنگی در کشورند، مجلس می تواند ورود جدی داشته باشد با نظارت و قانونگذاری و مطالبه جدی از دستگاه ها، ریشه ابتذال را بخشکاند، البته این امر زمانی اتفاق می افتد که مجلس خودش از نظر فرهنگی سالم باشد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: از دیدگاه رهبر انقلاب، جنگ اصلی دشمن با ما در حوزه فرهنگ است، لذا اولویت و اهمیت با حوزه فرهنگ است؛ مسئله اقتصاد اولویت دارد نه اهمیت، دلیل فوریت آن برای نیاز معیشتی است، اما فرهنگ اولویت و اهمیت هر دو را با هم دارد، یعنی اگر جامعه ای مسئولان آن از هر لحاظ سالم نباشند، اقتصاد آن هم سالم نخواهد بود.

تغییر فرهنگی مقدمه تغییر سیاسی و اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تغییر فرهنگی را مقدمه تغییر سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ برای دشمن در درجه اول قرار دارد و دنبال آن است که جامعه اسلامی را منحرف کند.

بی تفاوتی دولت ها به فرهنگ

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: در زمان هایی مجالس و دولتی هایی سرکار آمدند به بحث فرهنگ چندان تمایل و علاقه ای نداشتند و دنبال سلامت آن نبودند، اما رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به دلیل انقلابی بودن آن انتظار جدی در حوزه تقویت فرهنگ دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به شبیخون فرهنگی هشدار دادند، ولی مسئولین با بی تفاوتی از کنار آن عبور کردند و چندان تمایلی به این بحث نشان ندادند.

نبرد فرهنگی دشمن

وی عنوان کرد: امروز که فضای اقتصادی به مراتب سخت تر از گذشته و فشار بین المللی زیاد شده، دشمنان به دنبال آن هستند که با فشار فرهنگی به اهداف خود برسند و این مسئله، رسالت نهادهای نظام مانند مجلس را بیش از گذشته سنگین می کند که به تقویت فرهنگ بپردازند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha