جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبریز

حوزه / جلسه هیئت اجرایی همایش علامه امینی(ره) با حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، جلسه هیئت اجرایی همایش علامه امینی(ره) با حجت الاسلام و  المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز شنبه ۷ تیرماه، در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

محورهای چهارگانه همایش

 حجت الاسلام محمد صلاح زاده، دبیرهمایش علامه امینی(ره) در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه همایش، «سیره علمی علامه امینی»، «آرا و اندیشه های علامه امینی»، «ابتکارات و نوآوری های علمی علامه امینی» و «روش‌شناسی الغدیر» را چهار محور اصلی فراخوان همایش اعلام کرد و از همکاری و هم یاری ائمه جمعه شهرستان های سراب، مهربان، شربیان، اداره تبلیغات شهرستان و حوزه های علمیه شهرستان سراب با دبیرخانه همایش خبر داد.

الغدیر؛ عامل وحدت جهان اسلام

حجت الاسلام عینلو، امام جمعه شهر مهربان هم در این جلسه با اشاره به  ارزش معنوی کتاب گران سنگ الغدیر، گفت: کتاب الغدیر، اثر بسیار ارزشمند علامه امینی(ره) باعث افتخار جهان اسلام و عامل وحدت جهان اسلام است.

علامه امینی در سطح جهانی معرفی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع تجلیل از مفاخر شیعه و بازشناسی آثار و آرای آنها، این حرکت را بسیار شایسته و ارزشمند خواند و گفت: در مورد بزرگداشت علامه امینی هر چقدر کار و تلاش شود باز هم کم است.

وی افزود: از این حرکت خودجوش عوامل اجرایی همایش علامه امینی که یک حرکت خودجوش، علمی و فرهنگی را به  نمایش خواهند گذاشت ، تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: علامه امینی اختصاص به آذربایجان و ایران ندارد، بلکه چهره ای بین المللی است و خدمات ارزشمند ایشان باید در سطح جهانی مطرح شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha