پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کانال یوتیوب برای آموزش‌های اسلامی به کودکان راه اندازی شد

حوزه/ یک بانوی مسلمان اهل شهر برتون در بریتانیا که به مدت ۳۰ سال مدیر مهدکودک اسلامی بوده، کانال «دعوت برتون» را به منظور آموزش‌های اسلامی در قالب انیمیشن راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  derbytelegraph، یک کانال یوتیوب جدید توسط بانوی مسلمان در شهر برتون دربی شایر در بریتانیا به منظور پخش آموزش‌های کودکانه در رابطه با اسلام آغاز به کار کرده است.

 سرینا یاتیز، بانوی مسلمان انگلیسی است که کانال «دعوت برتون» را راه اندازی کرده است که در آن برنامه‌هایی را براساس تاریخ اسلام و روایت‌های اسلامی پیرامون پیامبران در قالب فیلم‌های کوتاه انیمیشنی پخش خواهد کرد.

این کانال در روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن راه اندازی شد و سرینا می‌گوید بازخوردها در رابطه با آغاز این کانال یوتیوب بسیار موفقیت آمیز بوده است.

این بانوی مسلمان که از سال ۱۹۸۴ از کشور گویان به انگلستان نقل مکان کرده و یک مهدکودک اسلامی را در این کشور اداره می‌کند. این مهدکودک بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت داشته و در حال حاضر بیش از ۵۰ کودک در آنجا ثبت نام کرده‌اند.

خانم یاتیز درباره راه اندازی این کانال یوتیوب اسلامی گفت: هدف من ادغام جامعه با سخنرانی‌های انگیزشی اسلامی است.

 وی در ادامه گفت: من می‌خواهم برنامه هایی را برای ترویج فهم ذات واقعی اسلام تهیه کنم و در رابطه با اسلام، آن طور که این دین در رسانه‌ها به تصویر درآمده است قضاوت انجام نشود. از طریق فیلم‌های انیمیشن ما مدل‌های شخصیتی را برجسته خواهیم کرد و آرمان‌هایشان را تبلیغ می‌کنیم و فیلم‌های هدفمندی را برای کودکان و بزرگسالان ارائه خواهیم نمود. ما وبلاگ‌های اسلامی را که به درک اسلام کمک می‌کنند، را نیز تبلیغ خواهیم کرد.

این بانوی مسلمان که مادر چهار فرزند است با بیان اینکه هدفش نزدیک سازی مذاهب و فرهنگ‌ها و روابط میان ادیانی است گفت: با حرکت رو به جلو می خواهیم بستری را فراهم کنیم تا در مورد موضوعات فعلی جامعه بحث کند. این کانال به عنوان سکویی برای سخنرانان سایر گروه های مذهبی برای گفتگوی بین ادیانی نیز عمل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha