دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسینی کوهساری

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه از مجموعه شباب المقاومه و همچنین مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه به همراه حجج اسلام والمسلمین آل ایوب  مدیر دفتر نجف، ضیائی مدیر همکاری ها و پشتیبانی و دریاباری مدیر ارتباطات بین الملل از مجموعه شباب المقاومه در فاز ۵ مجتمع صدوقی بازدید کردند.

این بازدید که در راستای برنامه های هفتگی بازدید از تشکل های فعال بین المللی حوزوی از سوی مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه صورت می گیرد با سخنان و توضیحات حجت الاسلام پورهواشمی مدیر این تشکل فعال بین المللی حوزوی صورت گرفت.

 وی حرکت و تحقق تمدن نوین اسلامی؛  وحدت حول محور مقاومت را از اهداف شباب المقاومه برشمرد و  امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی در حوزه بین الملل را از محورهای کارهای شباب المقاومه بیان کرد.

مدیر این تشکل فعال بین المللی  شاخصه های افراد فعال در شباب المقاومه را  فضل علمی، اخلاق مداری، مدیر و کار آمدی آنان دانست و گفت: آیات، اعرافی، اراکی، حجج اسلام والمسلمین و آقایان کعبی، سید هاشم صفی الدین، معطوق و ...اعضای هیئت امنای این تشکل را تشکیل می دهند.

۸۰ گرایش درختواره آموزشی حوزه با رویکرد بین المللی است

 حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه نیز در این بازدید، ضمن تشکر از فعالیت های گسترده شباب المقاومه گفت: با فعالیت های شباب المقاومه، فضای بین المللی در حوزه مقاومت ظهور و بروز بیشتری یافت.

وی افزود: حوزه های علمیه دارای ۱۷ نظام جامع است که دو یا سه نظام جامع آن ناظر به مباحث بین المللی می باشد. یک بخش کار ویژه روحانیت ناظر به مباحث بین المللی است و  برای اولین بار برنامه ۵ ساله در حوزه تصویب شد که از ۴۰ مضمون ۸ مضمون آن بین المللی است.

 مدیر عامل خبرگزاری حوزه، بیان داشت: در طراحی درختواره آموزش ۳۸۰ گرایش آمده که ۸۰ گرایش آن با رویکرد بین المللی بوده  و  بیش از ۱۰۰ دوره کوتاه مدت مهارتی بیش از ۳۰ بند مربوط به مباحث بین المللی است.

وی بیان کرد:  از جمله اهداف مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ساماندهی فضای زباندانان و تشکل ها است. که در این راستا می خواهیم فعالیت های بین المللی را مرتبط با موضوع فعالیت هر تشکل، به این گروه ها واگذار نماییم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه به فعالیت های پیشنهادی واگذار شده به شباب المقاومه اشاره کرد و گفت: این امور از جمله شناخت و آماده نمودن مباحث تولید محتوا مربوط محورهای مورد تفاهم؛ شناسایی اساتید، نیروها وکادرهای فعال در زمینه فعالیت تشکلی؛  پیگیری و برنامه ریزی پیرامون رشته ها وگرایش های (۳۸۰گرایش ) معاونت آموزش برای رشته ها و گرایش با موضوعات بین المللی؛  و نیز  شهادت سردار سلیمانی فعالیت خاصی برنامه ریزی، اجرا و از ظرفیت همه بخش ها بهره گیری شود؛ لازم است جهت گسترده تر شدن دامنه فعالیت های شباب المقاومه این مجموعه با رویکرد جدید حوزه های علمیه، هم افزایی و همکاری بیشتری داشته باشد؛  آشنایی، پیگیری و شناخت نظام جامع اندیشه دینی ( که معاونت پژوهش حوزه در حال انجام آن است)، تا مجموعه شباب المقاومه به عنوان مبلّغ حوزه های علمیه در عرصه مقاومت، زمینه ساز نشر مباحث دینی کشور باشد.

بازدید از مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری همچنین در راستای برنامه های هفتگی بازدید از تشکل های فعال بین المللی حوزوی،  از مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت نیز بازدید کرد و در این بازدید  دکتر سیاحت مدیر مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، گزارشی از فعالیت ها ارائه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری نیز ضمن تشکر از فعالیت های گسترده مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، گزارشی از فعالیت های حوزه در عرصه بین الملل ارائه نمود.

در ابتدای این دیدار دکتر سیاحت ضمن ارائه گزارشی از مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه  در خواستی هایی داشت که از جمله،  درخواست کمک از حوزه های علمیه جهت ورود به فضاهای جدید بین المللی( آموزشی و پژوهشی)؛ درخواست ایجاد زیرساختی برای تبدیل شدن مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به محوریت تشکلی در موضوع صلح و حقوق بشر؛ ایجاد زیرساخت لازم جهت اخذ مجوز رشته های حوزوی در موضوعات مرتبط با صلح، حقوق بشر، حقوق محیط زیست و ...؛ ایجاد زیرساخت جهت ارتباط گیری این مرکز با دیگر مسلمانان بویژه جهان عرب با تمرکز بر کشور عراق؛ بود.

مشخصه های همکاری مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت؛  آشنائی با فضای بین الملل، زباندانان، طلاب و پژوهشگران؛ ارتباط با نهادهای آکادمیک در خارج کشور؛ برگزاری همایش ها و کنفرانس های بین المللی در موضوعات مختلف از جمله: اسلام و محیط زیست، ظرفیت شناسی در تاثیرگذاری فضای مجازی بر مباحث دینی، صلح پژوهی و...؛  برگزاری نشست هایی با موضوعات فرهنگی، دینی بین المللی و مرتبط؛ برگزاری کرسی های اسلام شناسی از جمله ایران شناسی، شیعه شناسی، گفتگوی ادیان و مذاهب و ...؛ تدوین نشریات پیرامون موضوعات صلح و عقلانیت، دین و دین داری و حقوق بشر که در ۵ زبان منتشر شد؛ تدوین کتاب با موضوعات مرتبط از دیگر مطالبی بود که مدیر مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در این جلسه به آنها اشاره کرد.

 وی آموزش زبان فارسی: در قالب های مختلف از جمله کارگاه، دوره های حضوری و مجازی و...؛ داوری حقوقی: در قالب های مختلف از جمله کارگاه، دوره های حضوری و مجازی و...، و برگزاری بیش از پنج هزار برنامه تلویزیونی در شبکه سحر با موضوعات فرهنگی، دینی، بین المللی را از فعالیت های آموزشی این مرکز برشمرد و گفت:  ایجاد پایگاه تخصصی حقوق بشر؛ ایجاد پایگاه رصدبانان حقوق بشر؛‌ پیگیری ایجاد جایزه بین المللی درنا به این معنی که افراد یا مجموعه هایی که در حوزه های مختلف برای صلح تلاش کرده اند معرفی شوند تا از ایشان در قالب اهداء جایزه بین المللی مذکور تقدیر شود،‌را از فعالیت های در حال پیگیری بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ‌‌یسیب IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    قلمی