سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمید شاه آبادی - معاون صدای رسانه ملی

حوزه/ از ابتدای ویروس کرونا، کار آموزش در رادیو های جوان، فرهنگ، قرآن در نوروز آغاز شد و در همین مدت بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه آموزشی برای سطوح مختلف آموزشی تا آخر خرداد پخش و تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به موضوع کاهش تولید به منظور افزایش کیفیت در صدا و سیما گفت: آنچه که در معاونت صدا و سیما مهم است برنامه تولیدی از جذابیت های لازم و کیفیت خوب برخوردار باشد.

معاون صدای رسانه ملی افزود: امروز رادیو نمی تواند از ساختارهای گذشته ای مثل ساختار گفتگو محور و گفتار محور به اندازه گذشته استفاده کند. برای همین مجبور هستیم تولیدات کوتاه و جذاب داشته باشیم.

وی بیان داشت: باید از ساختارهای نوین برنامه سازی بهره برد و براساس استانداردهای بین الملل ویژه ای این رشته از محتوای صوتی ویژه ای ارائه دهیم که قابلیت ارتباط بیشتری با مخاطب را داشته باشد.

شاه آبادی گفت: برای همین ساختارهای برنامه سازی را به سمت مجله رادیویی، ساختارهای مستند روایی و رادیویی تغییر و ارتقاء داده ایم. طبیعتا در این صورت برنامه رادیویی که می خواهد تولید شود، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود و مسئله دیگر قوت و قدرت آرشیو رادیو است که قدرت بازآفرینی دارد و ما می توانیم از آرشیو رادیو استفاده کنیم و برنامه های خوبی که در گذشته تولید شده و برای شنونده جذاب بوده دوباره باز تولید و به صحنه بیاوریم و پخش کنیم. هر دو این برنامه و اقدام در دستور کار است.

معاون صدای رسانه ملی افزود: هر دو این اقدام، منتهی شده به این که رنگ آمیزی آنتن تغییر کند و برنامه از کیفیت متفاوتی برخوردار باشد و شبکه هایی مانند قرآن و معارف که موسیقی پخش نمی کنند از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند و گوش و ذهن مردم بتوانند از دریافتی و ویژگیهای متفاوت این برنامه استفاده کنند.

وی با اشاره به مباحث آموزشی در ایام کرونا در رسانه ملی گفت: از ابتدای این ویروس کار آموزش در رادیو های جوان، فرهنگ، قرآن از ایام نوروز بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه آموزشی برای سطوح مختلف آموزشی تا آخر خرداد پخش و تولید شد.

شاه آبادی گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و با محوریت برنامه شاد همین برنامه در سال جدید آموزشی تولید و پخش خواهد داشت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha