پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اهدای جهیزیه

به همت گروه جهادی محبین ائمه(ع) قم، عید غدیر امسال ۱۱۰ جهیزیه به دختران جوان منطقه محروم بشاگرد اهدا شده و نیز مراسم جشن ازدواج آن ها در این ایام مبارک برگزار می گردد.

حجت الاسلام حسین کاظم زاده، مسئول این گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که به همت این گروه جهادی حدود دو سال است که در منطقه محروم بشاگرد طرح ازدواج آسان ترویج می شود، اظهار داشت: مردم بشاگرد هر چند در محرومیت قابل توجهی بسر می برند، اما به دلایل فرهنگی و بومی، مخارج ازدواج در این منطقه سنگین است و لذا یکی از برنامه های فرهنگی گروه جهادی ما در این منطقه، ترویج ازدواج آسان و کمک به خانواده های محرومی است که قادر به تهیه جهیزیه و تأمین مخارج ازدواج فرزندان خود نیستند.

وی افزود: به لطف الهی طی این مدت به همت خیرین و جمع آوری کمک های مردمی توانسته ایم برای ۱۵۰ زوج، جهیزیه تهیه کرده و نیز در حد توان یک مراسم ازدواج خوب، مفرح و در عین حال ساده و اسلامی برایشان در آن جا برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب خانواده ها نیز همراه بوده است.

این روحانی جهادگر همچنین گفت: در همین راستا برنامه ریزی کرده ایم که به حول و قوه الهی، ۱۱۰ جهیزیه تهیه کرده و نیز برای همین تعداد زوج، مراسم جشن ازدواج را در منطقه بشاگرد برگزار نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حدود ۱۲۰ نفر جهادگر در طول سال در فعالیت های گروه محبین ائمه (ع) مشارکت دارند، اظهار داشت: این افراد اعم از طلبه و غیرطلبه در سه شهر قم، تهران و بابل فعال هستند که ما در دو شهر قم و بابل توانسته ایم قرارگاه جهادگران سلامت را دایر کنیم.

حجت الاسلام کاظم زاده همچنین گفت: فعالیت های این قرارگاه به خصوص بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا مشتمل بر حدود ۱۳ سرفصل از حضور در بیمارستان ها و سرکشی به خانواده های بیماران کرونایی گرفته تا کمک به تجهیز، تغسیل و تدفین اموات و نیز اهدای بسته های بهداشتی و معیتشی به خانواده های محروم و ضدعفونی اماکن و معابر و... بوده است.

وی افزود: یکی از کارهای شاخص گروه جهادی محبان ائمه (ع) که لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری بوده و به لطف الهی به الگویی در سایر استان  ها تبدیل شده، خرید مایحتاج منزل سالمندان در ایام شیوع کرونا بوده است.

وی بیان داشت: در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه فعالیت های ما هم شامل منطقه محروم بشاگرد و هم شهر مقدس قم بوده و بخشی از کمک های مردمی به هر دو منطقه ارسال شده است.

مسئول گروه جهادی محبین ائمه(ع) همچنین افزود: البته عمده کمک های ما در قم، ناظر به مباحث مالی بوده به عنوان مثال کسبه و اصنافی که به خاطر کرونا، مشکل جدی برخورد کرده اند، ما از طریق جمع آوری کمک های مردمی، حدود صد میلیون تومان، مجموعاً به آنها اعطا کرده ایم که به طور متوسط هر خانواده رقمی بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این، در مناطق محروم قم به مناسبت ماه مبارک رمضان، حدود ۵ هزار پرس غذا توزیع شده و در منطقه بشاگرد به یاری حق تعالی توانسته ایم حدود ۵۰۰ بسته معیشتی را ارسال کنیم، ضمن آن که در آن جا آشپزخانه ای با هزینه حدود یک صد میلیون تومان احداث کردیم که در ماه مبارک رمضان افطاری به خانواده های محروم به این طریق داده می شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha