جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ مسئول گروه جهادی قاسم بن الحسن(ع) مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) بیرجند با اشاره به بخشی از فعالیت های این گروه در ایام کرونا، گفت: گروه جهادی در روزهای اوج کرونا، در زمینه ضدعفونی معابر و خیابان ها و توزیع بسته های غذایی فعالیت داشت.

حجت الاسلام سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه گروه جهادی قاسم بن الحسن(ع) متشکل از ۳۵ نفر از طلاب، روحانیون، اساتید و مدیران و کارکنان مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) بیرجند است، گفت: این گروه تاکنون برای خدمت رسانی به محرومان اردوهای جهادی مختلفی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی در بخش های عمرانی، فرهنگی و آموزشی اردو برگزار کرده است، افزود: قبل از کرونا در ساخت چندین مسجد که توسط بسیج سازندگی اعلام شده بود، گروه جهادی قاسم ابن الحسن(ع) حضور داشت.

مسئول گروه جهادی قاسم بن الحسن(ع)مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) بیرجند با اشاره به بخشی از فعالیت های این گروه در ایام کرونا، گفت: گروه جهادی در روزهای اوج کرونا، در زمینه ضدعفونی معابر و خیابان ها و توزیع بسته های غذایی فعالیت داشت.

حجت الاسلام حسینی، جمع آوری کمک ۱۴ میلیونی و توزیع آن از طریق نقدی و بسته غذایی بین آسیب دیدگان از کرونا را از جمله اقدامات در رزمایش مواسات عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 2 هزار غذای گرم هم با کمک برخی مراکز خیریه دیگر طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: گروه جهادی قاسم بن الحسن(ع) برای حضور در بیمارستان و کمک به بخش درمان و همچنین حضور در آرامستان ها و کمک به غسل و دفن اموات کرونایی در بیرجند اعلام آمادگی کرده است.

مسئول گروه جهادی قاسم بن الحسن(ع) بیرجند با اشاره به اینکه در سیل لرستان تعداد ۷ نفر از طلاب گروه، حدود ۱۰ روز در لرستان برای کمک به آسیب دیدگان حضور داشتند، گفت: هر جایی که نیاز به کمک داشته باشند، گروه آمادگی برای حضور و کمک دارد.

حجت الاسلام حسینی از اجرای طرح شناسایی آن دسته از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا که به صورت موقت دچار مشکل شده بودند خبر داد و گفت: در این راستا افرادی که به صورت آبرومندانه زندگی می کردند؛ اما به واسطه ویروس کرونا به مشکل خوردند، را شناسایی کردیم و برخی ها را برای کار پیش برخی افراد فرستادیم و برخی ها هم با صاحبخانه صحبت کردیم که اجاره را بخشیده و یا در اجاره تخفیف دادند.

انتهای پیام/ ش ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha