سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره تربیت مدرس بین الملل موسسه آوای توحید

حوزه/ دوره تربیت مدرس بین الملل مؤسسه آوای توحید با حضور مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه و جمعی از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام محمدرضا حیدری در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس بین المللی مؤسسه آوای توحید که با حضور جمعی از طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی در محل مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد، اظهارکرد: خاستگاه اولیه مؤسسه آوای توحید ابتدا یک گروهی بود که در فضای مجازی راه اندازی کردیم که هشت هزار نفر عضو داشت و اساتید علوم عقلی در این گروه عضو بودند.

وی افزود: در آن گروه مباحث معرفت نفس بحث می‌ شد، ما در ادامه طرح را بر بنای دوره های آموزشی و پژوهشی برای نشر معارف اهل بیت(ع) با راه اندازی این مؤسسه گذاشتیم و در ادامه یک سری اسناد راهبردی و چشم انداز و اساس نامه طراحی شده است.

مدیر مؤسسه آوای توحید عنوان کرد: ما در حقیقت به دنبال این بودیم که علوم عقلی را اجتماعی سازی و کاربردی کنیم که برای قشر عمومی جامعه قابل استفاده باشد و در آینده قصد داریم مرکزی برای آموزش عالی باشیم که هم پژوهشکده باشد و هم دوره های آموزشی برگزار کند مثل مؤسسه امام خمینی(ره) و در گام سوم جریان سازی و ایجاد یک جبهه در حوزه علوم عقلی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که در گام اول از محضر ۱۰ استاد استفاده می‌ کردیم، گفت: از جمله آنها حجج اسلام والمسلمین حسن رمضانی، حیدر ضیایی، سید علی حسینی آملی و اساتید دیگری همچون حجج اسلام سوری، نائیجی، یزدان پناه و حلوائیان هستند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: ما سامانه ای راه اندازی کردیم که در آن به بیش از پنج هزار نفر آموزش مجازی داده می‌شود، اما همراه با صورت حضور و غیاب و رصد های آموزشی و پژوهش محور است؛ در این سامانه آموزش عقاید فلسفی و کتاب هایی نظیر اوصاف الاشراف یا انسان در عرف و عرفان علامه حسن زاده آملی تدریس شده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا برته، مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha