پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
  بازگشایی مساجد سرتاسر انگلیس از شنبه ۴ جولای

حوزه/ طبق اعلامیه‌های دولت انگلستان، مساجد سرتاسر بریتانیا می‌توانند از روز ۴ جولای (شنبه هفته آینده) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی بازگشایی شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، پس از چراغ سبز دولت انگلستان برای گردهمایی بیش از ۳۰ نفر در اماکن عبادی و محوطه‌های اطراف آن‌ها، بسیاری مساجد سرتاسر انگلستان قرار است از ۴ جولای (شنبه هفته آینده) بازگشایی شوند.

طی دستورالعمل‌هایی که امروز منتشر شده است، وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی اعلام کرد که اگرچه ممکن است مساجد مجدداً بازگشایی شوند اما هنوز هم باید به رهنمودهای فاصله گذاری اجتماعی پایبند بوده و فاصله ۲-۱ را برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند.

دولت گفت: اماکن عبادت و اجتماعات مذهبی باید خدمات مذهبی را تطبیق دهند ، به ویژه در مواردی که مراسم در طی چند ساعت یا چند روز برگزار می‌شوند، برای حفظ امنیت افراد حاضر و به حداقل رساندن شیوع کرونا،  توصیه می‌شود که مراسم و رویدادها باید در کمترین زمان ممکن برپا باشند. پس از پایان هر مراسمی نیز توصیه می‌شود شرکت کنندگان به سرعت محل را ترک کنند تا خطر تماس و گسترش بیماری را به حداقل برسانند. در صورت لزوم ، باید فضاها را مجدداً تنظیم کنند تا نمازگزاران بتوانند به جای ایستادن ، نشسته باشند و خطر تماس را کاهش دهند.

این مقام دولتی ضمن توسعه در رابطه با پرهیز از اجتماعات بزرگ گفته است: افراد باید از تماس، بوسیدن اشیاء که به صورت دسته جمعی استفاده می‌شوند، استفاده از سجاده‌های مساجد، متون مذهبی و دینی خودداری کنند. هم‌غذایی و دور هم نشستن به شدت منع شده و از نمازگزاران خواسته می‌شود در منزل وضو بگیرند. امامان جماعت نیز از گرفتن کمک‌های نقدی به صورت پول کاغذی خودداری کنند و پرداخت‌های مالی حتی الامکان به صورت آنلاین انجام بگیرند. هر کسی نیز که علائم بیماری را نشان دهد باید از شرکت در نمازها خودداری کرده و فورا در خانه بماند و از سایر اعضای خانواده جدا شود.

از گروه‌های در معرض خطر مانند افراد ۷۰ سال و بالاتر نیز توصیه شده تا در منازل شان بمانند و در صورت بیرون رفتن ، مراقبت‌های ویژه‌ای را انجام دهند تا تماس با دیگران در خارج از خانه به حداقل برسد.

شورای مسلمانان بریتانیا با اظهار نظر در مورد رهنمودهای دولت گفت: مساجد نباید برای بازگشایی عجله کنند.

هارون خان ، دبیرکل این شورا گفت: با این که مسلمانان از این آخر هفته می‌توانند برای انجام نماز جماعت به مسجد بروند ، از انتشار راهنمایی‌های دولت استقبال می‌شود.

وی گفت:  مساجد نباید برای بازگشایی مجدد عجله داشته باشند، بلکه باید این قدم را زمانی بردارند که احساس می‌کنند در چهارچوب فردی بی‌خطر است. ضروری است که جوامع از احتیاط کنند و تا زمانی که قادر به رعایت اقدامات مذکور نیستند، بازگشایی مساجد انجام نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha