جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نگرانی از موج اسلام‌هراسی در پی بازگشایی مساجد پس از دوران کرونا

 حوزه/ جمعی از نمایندگان مجلس انگلستان می‌گویند بازگشایی مساجد پس از دوره شیوع ویروس کرونا می‌تواند سبب اسلام هراسی و حملات علیه مراکز دینی شده و از پلیس کمک خواسته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، با بازگشایی مساجد در انگلستان، نمایندگان مجلس این کشور نگران افزایش اسلام هراسی بوده و با ترویج نژادپرستی در دوره شیوع ویروس کرونا از پلیس خواسته اند امنیت اماکن مذهب را تضمین کند.

با افزایش تئوری‌های توطئه علیه مسلمانان و ترویج نژادپرستی علیه مسلمانان در دوره کرونا و اینکه برخی اسلام ستیزان تلاش داشتند شیوع بیماری ویروسی را به جامعه اسلامی نسبت بدهند، احتمال می‌رود اسلام هراسی و نفرت علیه مساجد و مسلمانان افزایش بگیرد.

افضل خان ، نایب رئیس گروه پارلمانی مسلمانان انگلیس ، در ماه رمضان و عید فطر، ده ها ایمیل نژادپرستانه دریافت کرده، و شاهد داستان‌های دروغین درباره مسلمانان در دوره شیوع ویروس کرونا از طریق رسانه های اجتماعی بوده است.

افضل خان گفت: ابتدا افکار بد شکل می گیرند و سپس به کلمات و اعمال ناشایست تبدیل می‌شوند و ما می‌دانیم که در گذشته اتفاقاتی رخ داده اند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که تعداد زیادی از مردم به مساجد می‌روند اما آنها خطر را درک می‌کنند. آنها [قوانین] را رعایت می کنند و هیچ مدرکی وجود ندارد که خلاف آن را ثابت کند، با این حال راستگرایان روایت متضاد این را تعریف می‌کنند.

یاسمین قریشی ، وزیر توسعه بین المللی دولت سایه و نخستین نماینده زن مسلمان در مجلس نمایندگان به همراه تان سینگ دهسی و وس استرتینگ نیز نگرانی‌هایی را در این رابطه ابراز داشته اند.

استرنینگ از پلیس خواسته که برنامه های عملیاتی خود افزایش داد و امنیت مساجد را تامین کند.

دهسی ، اولین نماینده مجلس سیک که عمامه را در پارلمان پوشید ، گفت: مساجد را هدف قرار می‌دهند و عبادتگاه های سیک ها نیز در امان نیستند.

شورای مسلمانان انگلیس مشاوره های گسترده ای در مورد چگونگی بازگشایی مساجد با محدود کردن تعداد و زمان ورود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام داده است. با این حال راست گرایان افراطی و نژادپرستان در حال تلقین این شایعه در میان مردم هستند که مسلمانان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha