جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قدردانی از مسلمانان به سبب تمیزکردن مزارها در شهر دربی

حوزه/جامعه اسلامی شهر دربی انگلستان، در حرکتی داوطلبانه به شستشوی قبرها در یک گورستان و آب دادن به گل‌ها مبادرت ورزیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»  مردم شهر دربی انگلستان از مسلمانان به سبب تمیز کردن مزارها در قبرستان شهر تمجید کردند.

گروهی از اعضای جامعه اسلامی در حرکتی داوطلبانه به پاکیزه سازی قبرها در یک گورستان در دربی اقدام کردند.

این گروه ۱۵ نفره از  داوطلبان مسلمان ماهی یک بار قبرهای گورستان جاده ناتینگهام را تمیز کرده و گل‌های آن را آبیاری می‌کنند.

عبید تاج ، یکی از داوطلبانی که این گروه را راه اندازی کرده است ، در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما با شستشوی قبرها سعی داریم بر اهمیت مراقبت از از دست رفتگان تاکید داشته باشیم.

وی گفت: این به نوعی باز شدن چشم ما به واقعیت است و باعث می شود همه ما فکر کنیم که روزی در این قبور خواهیم بود. در این گورستان بیش از هزار قبر وجود دارد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هر چه بتوانیم قبرهای بیشتری را تمیزکاری کنیم.

تاج خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا به داوطلبان اهمیت دادن به جامعه و مزایای کار به عنوان یکی از اعضای جامعه را آموزش دهیم. داوطلبان فوق العاده هستند. و تا آنجا که بتوانند وقت می‌گذارند. برخی از آن‌ها حتی کل روز می‌مانند و حمایت آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

گلفراز نواز نماینده حزب کارگر در مجلس از اقدامات داوطلبان مسلمان در پاکیزه‌سازی مزارها تشکر کرد.

وی گفت: داوطلبان کار بسیار خوبی را انجام داده اند و آنها برای کارهایشان سزاوار ستایش زیادی هستند و من بسیار تحت تأثیر قرار می گیرم. اکثریت آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند و خوب است وقتی می‌بینیم اعضای جامعه اسلامی با شمار زیادی از منازل‌شان بیرون می‌آیند تا جامعه بزرگتر را مورد حمایت  قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha