پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بودجه ۳.۲ میلیون یورویی برای محافظت اماکن عبادی بریتانیا در مقابل نفرت

حوزه/ با افزایش جرایم نفرت محور و اسلام هراسی در بریتانیا، مساجد و اماکن دینی این کشور به بودجه ۳.۲ میلیون یورویی برای اقدامات و امکانات حفاظتی دسترسی پیدا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، مساجد بریتانیا و سایر گروه‌های دینی به بودجه ۳.۲ میلیون یورویی از صندوق دولتی برای حفاظت از اماکن عبادی در برابر جنایت نفرت محور دسترسی پیدا کردند.

صندوق محافظت امنیتی از اماکن اداری در دفتر وزارت کشور بریتانیا افتتاح شد. این درحالی است که اماکن مذهبی پس از یک دوره طولانی تعطیلی بازگشایی می‌شوند و نگرانی‌ها از موج دوباره اسلام هراسی در این کشور بالا گرفته است.

این صندوق در ماه آگوست قابل استفاده قرار گرفته و هر سازمان مذهبی تا سقف ۵۶ هزار یورو برای هر یک از جرایم ناشی از نفرت، دسترسی خواهد داشت.

آخرین آمار جرایم نفرت محور در بریتانیا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ تا ماه مارس در انگلستان و ولز بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مجرمانه وجود داشته است.

 این طرح بودجه لازم برای محافظت از قبیل دوربین مدار بسته،  حصارکشی، دروازه ، زنگ خطر و نورپردازی به مکان‌های عبای و مراکز اجتماع مذهبی را که ممکن است در برابر نفرت آسیب پذیرباشد را فراهم می کند.

امسال مساجد بریتانیا با بیشترین نگرانی، بزرگترین استفاده کنندگان از این طرح بوند که ۱.۶ میلیون یورو به ۲۷ مسجد، پنج گورداور سیک‌ها و چهار معبد هندو اختصاص داده شد. این بزرگترین میزان بودجه در یک سال پس از تنظیم این طرح در سال ۲۰۱۶ بود.

در ماه مارس ، دولت بریتانیا همچنین مشاوره جدیدی را برای گروه های مذهبی آغاز کرد تا در مورد آنچه می توان برای محافظت از چنین گروه هایی در برابر حملات انجام گیرد به بحث و گفتگو بپردازند.

بارونس ویلیامز وزیر مبارزه با افراط گرایی در بریتانیا گفت: در طول شیوع بیماری کرونا، ایمان شخصی باعث آسایش و قدرت بسیاری شده است. من از همه اماکن عبادی آسیب پذیر می‌خواهم تا از این صندوق درخواست کمک داشته باشندو ما به عنوان دولت تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا از اجتماعات شما محافظت کنیم و امنیت شما را برآورده سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 1 IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    بودجه‌ها برای اسلام هراسی رو حذف کن بسه