چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پاکسازی زباله‌های خطرناک از پارک‌های بیرمنگام به دست داوطلبان مسلمان + تصاویر

حوزه/ درحالی که به علت قرنطینه در بریتانیا، وضعیت پارک‌ها و اماکن عمومی نگران کننده شده، سه جوان مسلمان یک گروه داوطلبانه تشکیل داده و زباله های خطرناک مواد مخدر را از پارک‌ها و خیابان‌ها جمع می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  iambirmingham، گروهی از جوانان مسلمان در شهر بیرمنگام انگلستان، با تشکیل یک گروه داوطلبانه، به پاکسازی زباله‌های مواد مخدر خطرناک در خیابان‌ها و پارک های منطقه مبادرت می‌کنند تا اعضای جامعه و خانواده‌ها بتوانند با خیال راحت در این پارک ها حضور یافته و در آنجا احساس امنیت کنند.

این گروه جوانان مسلمان اسم خودشان را «مبارزان زباله» نام گذاشته اند و عملیات پاکسازی در بیرمنگام و بلاک کانتری را آغاز کرده اند. بسیاری از زباله‌ها و پس‌مانده‌های مواد مخدر از جمله سرنگ و سوزن‌ آلوده از مصرف کنندگان مواد مخدر که در ایام قرنطینه ویروس کرونا آزادانه برای خودشان در این محل فعالیت داشته اند، به جای مانده است.

اعضای تیم خودشان را مسلمانان مفتخر بریتانیایی می‌دانند و می‌گویند که از ایمان اسلامی برای آغاز این ابتکار الهام گرفته اند. آن‌ها ابراز امیدواری کردند که فعالیت داوطلبانه آن‌ها تغییراتی مثبیت را در شرایط و تحولات تراژیک کنونی ایالات متحده به همراه داشته باشد.

علی گفت:  مشکل بسیار جدی است و بدتر نیز می‌شود به ویژه قرنطینه کرونا کار را سخت‌تر کرده است. بسیاری از سطل های زباله سرریز شده اند وکارکنان شهرداری زباله ها را جمع نمی‌کنند. حوضچه های پارک آلوده هستند و زباله های فست فود باعث می شود محیط زیست برای حیات وحش محلی ناامن باشد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مصرف مواد مخدر در پارک ها بسیار هشداردهنده و معتادان بدون  ترس و نگرانی در رفت و آمد هستند.

غلامعلی اکبر رهبر تیم می‌گوید هدف از تشکیل این گروه، رسیدگی به معضل زباله‌ها در پارک‌های محلی است که اخیرا به معضل بزرگی تبدیل شده است.

فروشندگان موادمخدر ، معتادان به مواد مخدر و افزایش تعداد فروشگاه های فست فود در مناطق محلی باعث شده اند تا در این مناطق زباله از جمله زباله های خطرناک در فضاهای عمومی و پارک‌ها رها شوند. اعضای این تیم فهرست بلند بالایی از زباله‌های خطرناک جمع آوری شده از پارک‌ها و خیابان‌های محلی در اختیار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha