جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایندگان مسلمان بریتانیایی از اسلام هراسی آنلاین  شکایت کردند

حوزه/ جمعی از نمایندگان مسلمان درپارلمان بریتانیا نسبت به ظهور اسلام هراسی آنلاین شکایت کرده و ضمن اعلام تجربه های شخصی خودشان خواستار مقابله با آن شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، نمایندگان پارلمان بریتانیا خواستار تصویب قوانین فوری در رسانه های اجتماعی برای مقابله با ظهور اسلام هراسی و آزار و اذیت های نژادپرستی آنلاین شدند.

آنها از تجربه های شخصی از نژادپرستی و خصومت ها در رسانه های اجتماعی و از طریق ارسال ایمیل شکایت کردند.

افضل خان ، نماینده منچستر گورتون ، این موضوع را مطرح کرد و با اشاره به اسلام هراسی آنلاین که در روزهای اخیر تجربه کرده و پیام هایی که دریافت کرده گفت: در یکی از این پیام ها آمده است: امیدوارم به فجیع تری طرز ممکن از کرونا بمیرید.

افضل خان نام ارسال کنندگان این پیامها را به پلیس گزارش کرده است و از مردم نیز خواست با چنین برخوردهایی مداران کرده و از دولت نیز خواست برای حل این مسئله فورا اقدام کند.

یک نماینده زن مسلمان به شرط ناشناس ماندن نیز تأیید کرد که مرتباً مورد آزار نژادپرستی قرار می گیرد و بعضی اوقات از امنیت خود احساس نگرانی می کند. او گفت که پیام های اسلام هراسی  از طریق ایمیل دریافت کرده است که می گوید باید «به کشور خود بازگردد». ایمیل های دیگری نیز با موضوع «نه به قانون شریعت» برای او فرستاده شده اند.

در همین راستا یک گزارش کارگروه «ضد نفرت مسلمانان» که به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد تجمعات سایبری  به صورت آنلاین در حال شکل گیری هستند که قصد دارند مسلمانان را به گسترش بیماری ویروسی کرونا مرتبط سازند و با انتشار اخبار جعلی نفرت ضدمسلمانی را ترویج می کنند.

این گروه ها به طور مداوم خبرهای جعلی را به صورت آنلاین منتشر می کنند و مسلمانان را دلیل پخش شدن ویروس کرونا به خاطر عدم تعطیلی مساجد معرفی می کنند. در این اخبار جعلی تصاویری از شرکت مسلمانان در اقامه نماز در مساجد مربوط به هفته ها قبل از تعطیلی  مساجد منتشر شده و ادعای دروغین مبنی بر باز بودن مساجد نقل می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha