شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمپین «من مسلمان نیستم اما یک روز روزه خواهم گرفت» در بلکبرن

حوزه/ ماه رمضان امسال نیز و با وجود شیوع ویروس کرونا، همانند سال های گذشته موسسه خیریه «یک صدا» در بلکبرن از غیرمسلمانان دعوت کرده در چالش سالانه «مسلمان نیستم اما یک روز را روزه خواهم گرفت» شرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، کمپین «من مسلمان نیستم ، اما یک روز روزه خواهم گرفت»، در بلکبرن در بریتانیا آغاز به کار کرده است.

در بلکبرن ، معمول است که برخی غیرمسلمانان را در ماه رمضان با همسایگان مسلمان روزه بگیرید تا حمایت و همبستگی شان را با آنها نشان دهند.

ماه رمضان امسال نیز و با وجود شیوع ویروس کرونا، همانند سال های گذشته موسسه خیریه  اسلامی «یک صدا» در بلکبرن از غیرمسلمانان دعوت کرده تا یک روزه را روزه گرفته در چالش سالانه «مسلمان نیستم اما یک روز را روزه خواهم گرفت» شرکت کنند.

این چالش از زمان آغاز در  شش سال پیش نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را به خود جلب کرده است.

سارا جانز یکی از شرکت کنندگان می گوید: دلیل من برای تصمیم به روزه گرفتن برای یک روز این است که واقعا باعث می شود که به آنچه داریم قدردان باشیم.

 وی گفت:  تحویل بسته های غذایی هر روز از زمان شروع این بیماری ، واقعاً باعث شده است تا مردم در تلاش برای دسترسی به مواد غذایی سالم مغذی نه تنها در سراسر جهان بلکه در منطقه ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: من همچنین احساس می کنم که روزه گرفتن در کنار همکاران مسلمانم مهم است ، به ویژه در زمانی که آنها در غیر این صورت وقت خود را با خانواده و دوستان می گذرانند.

ابرار حسین ، رئیس موسسه یک صدا نیز گفت: ماه رمضان زمانی است سال است که به جامعه مسلمانان کمک می کند تا درباره زندگی و معنویت تامل کنند. امسال علی رغم محدودیت های ویروس کرونا همچنان تعداد زیادی از مردم از امنیت خانه های خودشان در این کمپین مشارکت می کنند و این گواهی بر وحدت قاطع در اینجاست.

گفتنی است این نخستین باری نیست که در ماه رمضان امسال غیرمسلمانان روزه می گیرند. پیش از این نیز سیاستمداران لیبرال دموکرات برای روزه گرفتن به مسلمانان پیوسته و از این کمپین برای جمع آوری کمک های مالی خیریه برای مقابله با گرسنگی در انگلستان استفاده کردند.

پاول بریستو ، نماینده محافظه کار در پیتربورو در انگلیس شرقی نیز هفته اول ماه رمضان را روزه گرفت تا بهتر بفهمد این ماه مقدس و عمل برای مسلمانان چه معنی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha