پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی سطح سه رشته تخصصی کلام در ارومیه خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا عبدی‌فام در گفتکو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ثبت نام ورودی‌های حوزه علمیه آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طبق آئین نامه‌های حوزه‌های علمیه آزمون ورودی داوطلبان ۲۰ تیر ماه برگزار خواهد شد، اما درآذربایجان‌غربی به دلیل وضعیت نامناسب کرونایی؛ پذیرش طلاب جدیدالورود به صورت شفاهی و مصاحبه علمی صورت می‌گیرد.

وی افزود: به غیر از مدرسه علمیه آیت الله نمازی شهرستان خوی که سطح دو است، ۱۱ مدرسه علمیه استان ظرفیت پذیرش طلاب جدید را دارند و مدارس علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، امام علی (ع) سلماس و امام صادق (ع) نقده با طرح آموزشی جدید، مدارس علمیه امام صادق (ع) شهرستان شوط و مدرسه علمیه ابراهیم شهید خوی سفیران هدایت و بقیه مدارس طرح آموزشی قدیم را اجرا خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: از اواسط مرداد ماه افرادی که در پذیرش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ثبت نام کرده‌اند، برای مصاحبه علمی دعوت می‌شوند و بعد از طی مراحل مصاحبه و مشاوره به دوره‌های میثاق معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: دوره‌های میثاق طلبگی، آشنایی کلی با حوزه‌های علمیه، دروس و اهداف حوزه و ۲۰ روز هم دوره آموزشی و به عنوان و پذیرش و اختبار و تثبیت به صورت متمرکز در ارومیه برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدی‌فام، ملاک پذیرش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی را کیفیت عنوان کرد و گفت: چند سالی است که مدارس علمیه استان به دنبال کیفیت پذیری هستند.

وی همچنین از راه‌اندازی سطح سه دوره تخصصی کلام در ارومیه خبر داد و افزود: از جمله مصوبات سفر آیت الله اعرافی به ارومیه، راه‌اندازی دوره‌های تخصصی تبلیغ و کلام بود که مجوز دوره‌ کلام تخصصی در رشته کلام تطبیقی بین المذاهب در ارومیه اخذ و مدیر و اساتید آن به قم معرفی شده و طلاب دارای شرائط ثبت نام کرده‌اند و به دنبال این هستیم که تا شروع کلاس‌های حوزه هم دوره تبلیغ را در استان راه‌اندازی کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha