پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 907669
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
شملاوی

حوزه/ دادگاه بحرین روز گذشته سه شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹ "عبد الله الشملاوی" از وکلای شیعه برجسته این کشور را به دلیل انتشار دو مطلب در شبکه اجتماعی توییتر به تحمل ۸ ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دادگاه بحرین روز گذشته سه شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹  "عبد الله الشملاوی" از وکلای شیعه برجسته این کشور را به دلیل انتشار دو مطلب در شبکه اجتماعی توییتر  به تحمل ۸ ماه حبس محکوم کرد.

 دو توییتی که شملاوی در شهریور سال گذشته (۱۳۹۸) منتشر کرده است شامل "انتقاد به روزه گرفتن در روز عاشورا (به منظور ابراز شادی از شهادت امام حسین ع)" و همچنین "انتقاد به اختصاص یافتن واحدهای مسکونی به خارجی هایی که در روندی سیاسی تابعیت بحرینی دریافت کرده اند" بوده که برای هر یک از آنها به ترتیب به تحمل شش و دو ماه زندان محکوم شده است.

الشملاوی اعلام کرد مبلغ ۱۰۰ دینار وثیقه برای لغو اجرای هر یک از موارد محکومیت از طرف دادگاه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این وکیل بحرینی همزمان در یک توییت دیگر اعلام کرده بود که قصد اهانت به عقاید اهل سنت را نداشته واشاره وی به این نکته بوده است که شادی در شهادت امام حسین ع اهانت به نبی اکرم ص و خاندان ایشان است  و به همین دلیل توییت خود را حذف کرده است.

الشملاوی یکی از وکلای خبره و سرآمد بحرینی است که پس از شروع انقلاب و اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون با قوت و شجاعت به دفاع از شخصیت ها، جوانان و محکومان در قضایای سیاسی پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha