جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیهی

حوزه/ شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل الوفاق بحرین در سخنانی به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه گفت: جنایت شکنجه زندانیان به یکی از ارکان رژیم بحرین برای مدیریت کشور تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل الوفاق بحرین در سخنانی به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه گفت: جنایت شکنجه زندانیان به یکی از ارکان رژیم بحرین برای مدیریت کشور تبدیل شده است.

وی افزود: به خاطر فقدان مشارکت مردمی در روند سیاسی و مدیریت کشور و استمرار نقض و کاهش حقوق سیاسی مردم، کار به جایی رسیده که شکنجه مردم به یکی از نشانه های آشکار و ارکان اساسی رژیم در سرکوب مردم تبدیل شده است و در کنار اینها وجود دستگاه قضایی غیر مستقل و وابسته به رژیم و وجود مؤسسات حقوقی صوری و ناکارآمد نیز اوضاع را وخیم تر ساخته است.

معاون دبیرکل الوفاق ادامه داد: هزاراننفر زندانی طعم شکنجه ره چشیده اند و برخی از آنها از این طریق به شهادت رسیده اند و برخی از آنها نیز همچنان در حال تحمل شکنجه در زندان هستند و برخی نیز رد زندان دچار امراض و بیماری های سخت شده اند و بارها زیر فشار شکنجه طعم مرگ را چشیده اند.

شیخ دیهی در پایان سخنان خود به نام چند نفر از شهدای بحرینی اشاره کرد که بر اثر شکنجه در زندان ها به شهادت رسیده اند و هیچ اقدامی برای مجازات و محاکمه عاملان قتل آنها صورت نگرفته است و در این راستا اسامی شهدای زیر را اعلام کرد:

عیسی رضی آل رضی، عبدالعزیز جمعة عیاد، حسن جاسم محمد مکی الفردان، علی عیسی صقر، زکریا راشد حسن العشیری، عبدالکریم فخراوی، جعفر الدرازی، محمد سهوان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha