جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عربستان

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح بحرینی گفت: سازمان ملل در ازاء دریافت پول و بودجه از آل سعود چشمان خود را بر جنایت رژیم کودک کش آل سعود بسته است و نام این رژیم را از لیست سیاه حذف نمود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی را سال‌ها پس از آنکه به دلیل کشتار کودکان در یمن به فهرست سیاه افزوده شده بود، از این فهرست خارج کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی خروج ائتلاف سعودی را از این فهرست اعلام کرد که خود در همین گزارش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این ائتلاف سال گذشته ۲۲۲ کودک را در یمن کشته است، اما به دلیل "کاهش چشمگیر و مداوم در کشتار و زخمی کردن از طریق حملات هوایی" از این فهرست خارج می‌شود.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیر کل آن بود ائتلاف سعودی را به فهرست کودک‌کش‌ها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید او به قطع بودجه سازمان ملل، این اقدام را لغو کرده است، اما این سازمان بار دیگر در سال ۲۰۱۷ و در زمان دبیر کلی گوترش ائتلاف سعودی را به فهرست سیاه افزود.

شیخ عبدالله الصالح بحرینی معاون جنبش العمل الاسلامی بحرین، در واکنش به این اقدام سازمان ملل در صفحه اینستا گرام خود نوشت: سازمان ملل در برابر دریافت مقداری پول و بودجه به آل سعود احترام می گذارد و کشتار کودکان یمن را به دست سعودی ها نادیده می گیرد.

 آیا حقیقتا در منشور و قوانین سازمان ملل ارزشی برای کودکان یمنی در برابر پول هایی که از رژیم آل سعود دریافت می کند، قائل نشده است.

بل وجود تاکیدهای مکرر سازمان ملل مبنی بر مسئولیت قتل ۲۲۲ کودک یمنی در سال 2019 که بر عهده آل سعود گذاشته شده با این حال  سازمان ملل نام این رژیم را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد.

در راستای بی توجهی سازمان ملل در قبال جنایات آل سعود و آل خلیفه ، دیوان عالی بحرین نیز در روز (۱۵ ژوئن۲۰۲۰/ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹) علیرغم وجود اظهاراتی مبنی بر شکنجه شدن دو جوان بحرینی به نام های "حسین عبدالله جاسم" و "حسین خلیل راشد" برای اخذ اعتراف، حکم اعدام آنها را صادر کرد.

در ادامه شیخ عبد الله الصالح بحرینی با اشاره به حکم اعدام دو نوجوان بحرینی گفت: این اقدام فاجعه جدیدی علیه ملت مظلوم بحرین است و مصیبتی دیگر که بر ملت بحرین وارد آمده است و "حسبنا الله ونعم الوکیل ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم."

جدول فهرست اسامی محکومین به اعدام در مسائل سیاسی از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha