پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیانی

مسؤول مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری از تدوین دانشنامه مفسران و قرآن پژوهان طبری در صورت حمایت مسؤولان فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمود دیانی، مسؤول مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری امروز در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این مؤسسه پژوهشی با اشاره به این که فعالیت ؤسسه خلأ وجودی یک مجموعه پژوهشی را در استان برطرف کرد، گفت: مازندران با داشتن فضلا و فرهیختگان برجسته دانشگاهی و حوزوی از وجود چنین مجموعه ای بی بهره بوده است.

وی با بیان این که این مؤسسه در طول حدود نه سال فعالیت علمی و پژوهشی خود موفق به تولید آثار ارزشمندی شده است، افزود:  مشکلات و محدودیت های نه سال اخیر هیچ گاه نتوانسته مانع فعالیت های این مجموعه شود.

حجت الاسلام دیانی با اشاره به تدوین پنج طرح از سوی این مؤسسه گفت: در صورت حمایت های لازم کتاب عصر سیب سرخ که پژوهشی در خصوص زیارت عاشورا است را می توان در قالب کتاب الکترونیک و صوتی تولید و یک مسابقه بزرگ کتابخوانی را با همکاری نهادهای فرهنگی همزمان با ماه محرم برگزار کرد.

وی، تدوین دانشنامه مفسران و قرآن پژوهان طبری، دوره تجمیعی تربیت مربی قرآن کریم به صورت مجازی، کارگاه سبک زندگی حضرت زهرا(س) با تأکید بر مسأله حقوق شهروندی و مسابقه عکاسی و تصویر برداری سفره های غدیر را از جمله طرح های قابل اجرا در مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری اعلام کرد.

حجت الاسلام زکوی، معاون پژوهش مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری نیز در این نشست، سبقه این مؤسسه را پژوهشی اعلام کرد و گفت: توجه این مؤسسه به مباحث آموزشی همانند سایر مؤسسات نیست، بلکه رویکرد پژوهشی دارد.

وی با اشاره به این که ظرفیت علمی بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم حمایت های مناسب متولیان فرهنگی از فعالیت های علمی و پژوهشی این مؤسسه شاهد رشد و شکوفایی این مجموعه خواهیم بود.

حجت الاسلام زکوی به تولید مجله علمی ترویج الهیات قرآنی در مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری اشاره کرد و گفت: این مجلهکه به همت جمعی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تولید می شود در حال حرکت به سمت علمی پژوهشی شدن است.

وی با تأکید بر حمایت از فعالیت های فرهنگی، قرآنی و پژوهشی این مؤسسه افزود: اگر حمایت لازم در این خصوص صورت نگیرد ظرفیت های این مؤسسه معطل خواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha