پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از جوامع مورد هدف ستاد باید کودکان و نوجوانان باشد و به همین منظور نیز می توان با همراهی مرکز تربیت  کودک و نوجوان و حضور روحانیون فعال در حوزه کار با کودک واقعه غدیر را برای کودکان تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد غدیر استان همدان، با بیان اینکه ولایت یکی از نعمت‌های عظمای الهی است، اظهار داشت: در برابر نعمت‌ها باید در قیامت پاسخگو باشیم و ولایت نیز یکی از این نعمات است که روز قیامت در مورد آن از ما سئوال خواهد شد.

وی با اشاره به عید غدیر خم، خاطر نشان کرد: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و از آنجایی که امروز دشمنان با تمام توان اعم از وهابیت، استکبار جهانی و صهیونیسم در حال هجوم به مبانی شیعه هستند، بنابراین باید تلاش خود در تبیین آن در جامعه را بیشتر کنیم.

امام جمعه همدان افزود: علیرغم آنکه در طول تاریخ بشریت برای مخفی شدن نام هیچ کس همچون امیرالمومنین(ع) تلاش نشده است، اما امروز شاهدیم که نام حضرت در جهان بلندآوازه است.

وی با اشاره با شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم جشن‌های هر ساله، ابراز کرد: امسال درگیر با این ویروس منحوس هستیم و بنابراین تجمعی هم نخواهیم داشت، پس باید برنامه‌ریزی‌ها را به سمت استفاده از فضای مجازی سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان آنکه پس از تعطیلی مراکز و مراسمات مذهبی با خلاء معنوی در جامعه مواجه شده‌ایم، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید خلاء به وجود آمده را پر و رفع کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از جوامع مورد هدف ستاد باید کودکان و نوجوانان باشد و به همین منظور نیز می‌توان با همراهی مرکز تربیت کودک و نوجوان و حضور روحانیون فعال در حوزه کار با کودک واقعه غدیر را برای کودکان تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه باید نام علی(ع) را زنده نگه داریم، عنوان کرد: ستاد غدیر می‌تواند به منظور ترویج نام مبارک امام علی(ع) به هر خانواده‌ای که فرزند تازه متولد شده خود را به نام حضرت، نامگذاری کنند، هدیه‌ای تقدیم کند.

در ابتدای این جلسه، نیز حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، دبیر بنیاد غدیر استان همدان با ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در یک سال گذشته، اظهار داشت: تمام تلاش ها بر نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه و در بین مردم است.

وی افزود: غدیر صرفا یک واقعه و یا مکان جغرافیایی نیست، بلکه بحث تفکر و فرهنگ اسلامی و تشیع است؛ فرهنگی که ما باید آن را در جامعه پیاده کنیم.

حجت الاسلام حسنی حلم خاطر نشان کرد: در گذشته عید غدیر به عید سادات خلاصه می شد، اما این روز تنها عید سادات نیست، بلکه عید بشریت و تمام کسانی است که دل در گرو حقیقت دارند.

وی با بیان اینکه هر فعالیتی برای غدیر انجام دهیم بازهم کم است، اظهار کرد: متاسفانه امسال با محدودیت هایی به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و لذا باید از جایگزین های برگزاری تجمعات مذهبی همچون مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha