جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، گفت: عالمان دینی یادگاران مکتب انسان ساز امام صادق علیه السلام هستند که باید فکر و سیره روشن آنها تکریم و جاودانه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، پنجشنبه در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه امینی(ره) با تبیین سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگ، اظهار داشت: ایشان حیاتشان را نذر خدا و جانشان را فدای اسلام کرده بودند و توانستند با زحمات طاقت فرسا حقیقت ها را آشکار سازند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، اضافه کرد: این شخصیت بزرگ قله دانش و تواضع بودند و مانوس بودن با قرآن و عترت از ایشان ستاره ای ساخت که در تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام می درخشد.

وی از صاحب کتاب الغدیر به عنوان استوانه علم و یقین یاد کرد و گفت: علامه امینی با تبیین حقیقت؛ تاریکی ها را از چهره ملکوتی امام علی(ع) کنار زدند و تا معنای واقعی ولایت مداری را بر همگان روشن سازند و این ندا را به گوش جهانیان برسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم گام های ارزشی و اثرگذار برای شناساندن علما برداریم، خاطرنشان کرد: با نشر علوم الهی در جامعه اسلامی یاد و خاطره بزرگانی چون علامه امینی که نام و سیره ایشان  فخر خطه آذربایجان هستند، بیش از پیش گرامی و بزرگ داشته شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این دهه فرصت مناسبی است تا می توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت(ع) مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت، بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، دهه کرامت را فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی دانست و گفت: در دهه کرامت باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق تر با اهل بیت آشنا شویم‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در خاک ایران اسلامی، حرم های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

امام جمعه تبریز تبلیغ سیره رضوی را متذکر شد و گفت: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی انسان بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha