چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: صبر در مصیبت مسئله ای است که یک انسان باید انجام دهد و در گرفتاری ها همواره شاکر و صابر باشد چرا که شیطان به هنگام بروز مصائب انسان را از وادی شکر جدا می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی که از صحن های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش شد، گفت: امام رضا علیه السلام در روایتی بسیار زیبا و پر محتوا دو عمل صبر و انتظار فرج را از افضل اعمال می داند و به شیعیان توصیه می کند به این اعمال بسیار اهمیت بدهند.

وی افزود: شرط سعادت و کمال انسان در دنیا صبر است و صبر یعنی بردباری و صبوری در سختی ها و مبارزه با دشمنان درون و برون و مقابله با وسوسه شیاطین انسی و جنی و همچنین صبوری در ابتلائات است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: صبر در هر جایی یک بروز و ظهور دارد و گاهی می توان به صبر در عبادت تعبیر کرد چرا که عبادت و انجام واجبات و ترک محرمات متحمل سختی هایی است چون عبودیت حقیقی لازمه اش تقید به اموری است که سختی هایی را در پی دارد.

وی افزود: صبر در معصیت دومین ظهور و بروز صبر است  چرا که فرد توان انجام معصیت را دارد اما اجتناب می کند و جوانی که در فضای حقیقی و فضای مجازی به راحتی می تواند معصیت نماید اما به خاطر ایمانی که دارد دوری می جوید و به نامحرم نگاه نمی کند و به دنبال کسب و کار حرام نمی رود.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی تاکید کرد: صبر در مصیبت سومین مسئله ای است که یک انسان باید انجام دهد  و در گرفتاری ها همواره شاکر و صابر باشد چرا که شیطان به هنگام بروز مصائب انسان را از وادی شکر جدا می کند.

وی افزود: صبر در مصائب بسیار زیباست و باعث رشد معنوی انسان می شود چرا که خداوند اجر آن را خواهد داد و باعث می شود باب رحمت الهی به روی شخص صبر کننده باز شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شخص با ایمان اگر خداوند را ناظر و حاضر ببیند و از ظرفیت باطنی خود استفاده نماید در مصائب می تواند صبر پیشه نماید چرا که خداوند قبل از ایجاد مصائب ظرفیت آن را به انسان عطا می کند.

وی در ادامه گفت: انتظار فرج نیز یکی از اعمال بسیار با اهمیت است و به انسان انگیزه و نشاط معنوی می دهد و منتظرین همواره انسان های با نشاط بوده و به بن بست نمی رسند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی تاکید کرد: ارتباط انسان با امام زمان(عج) در سایه انتظار فرج صورت می گیرد و امید در قلب انسان به واسطه این انتظار به وجود می آید.

وی در پایان گفت: امام معصوم همانند پدر شفیق و غمخورا است و همانند برادر دلسوز یک ارتباط صمیمی همراه با عطوفت با پیروان خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha