جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا امین جعفری

حوزه/ مدیرکل حراست آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از افزایش ۵۰ درصدی دوربین‌های مداربسته حرم مطهر از سال گذشته خبرداد و گفت: تمامی اماکن حرم مطهر توسط دوربین های نصب شده بصورت شبانه‌روزی رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رضا امین جعفری طی گفت‌وگویی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نظارت تصویری حرم مطهر، امنیت را موجب پیشرفت وتوسعه سازمان‌ها و نهادها دانست و گفت: یکی از شاخصه‌های حفظ امنیت درهرمجموعه میزان توجه به اصول حفاظتی وحراستی است ولازم است آسیب ها تهدیدات وخطرات عدم رعایت اصول و قواعد حراستی شناسانده و تبیین شود.

مدیرکل حراست آستان مقدس، فرهنگ حراستی وحفاظتی مجموعه افکار واعمالی دانست که موجب اطمینان و آرامش می‌شود و آسیب‌ها و تهدیدها را خنثی می‌سازد.

وی آستان مقدس بانوی کرامت را نهادی فضیلت محور برشمردو اینگونه تعریف نمود: این سازمان ها ونهادها بر اساس فضائل اخلاقی شکل‌گیری شده و اساس کار مسئولان و خدمتگزاران آن با محوریت اخلاق است وقتی امنیت و آرامش در چنین نهادهایی حاکم باشد، بهره برداری معنوی نیز برای زائرین بیشتر می‌شود.

امین جعفری با اشاره به جایگاه قم و ویژگی‌های خاص آن به دلیل وجود حرم کریمه اهل‌بیت(س)، حوزه‌ عظیم القدر و شریفه علمیه و بیوت مراجع تقلید و… گفت: این جایگاه مذهبی و فرهنگی تأثیرگذار توجه جهانیان را به خود جلب نموده واز طرفی دشمن سعی در خدشه دار نمودن حریم این شهر مقدس را داشته که تاکنون نتوانسته و ان‌شاالله به حول و قوه الهی و عنایات کریمه اهلبیت علیهم السلام در آینده نیز موفق نخواهد شد. موضوعی که در این میان لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد دقت در انجام امور حراستی و امنیتی در این شهر است که توجه به این امور در حرم مطهر به دلیل جایگاه حساسی که این مکان مقدس دارد به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی بابیان این‌که مدیریت حراست آستان مقدس با حمایت تولیت محترم استان، ومساعدت معاونان و مدیرانش تمام تلاش خود را برای حفظ و حراست از این مکان قدسی و برقراری و حفظ آرامش برای زائرین ومجاورین به کار بسته است، گفت: ازجمله این اقدامات، راه‌اندازی مرکز جدید نظارت تصویری است؛ البته این روند نظارتی، از سال ۸۲ در حرم مطهر آغازشده و با توجه به توسعه حرم و همچنین تهدیداتی که در این عرصه وجود دارد، موجب توسعه برنامه ها و راه اندازی مرکز جدید نظارت تصویری با فضا ، امکانات و تجهیزات بیشتر در حرم مطهر گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha