سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فقه پویا

حوزه/ رادیو معارف در برنامه فقه پویا، احکام فقهی حقوقی «قوانین نظام ورشکستگی در شرایط بحرانی» را واکاوی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «فقه پویا» از ۱۶ تیرماه ۹۹ و در ادامه مباحث پیشین خود با محوریت موضوع مباحث کرونا و احکام فقهی آن به تبیین قوانین مربوط به نظام ورشکستگی در شرایط بحرانی مثل کرونا خواهد پرداخت.

همچنین این برنامه ورشکستگی و ضرورت طرح این بحث در شرایط حاضر با توجه به شیوع کرونا، پروسه ورشکستگی و اعلام ورشکسته بودن در قوانین تجاری ایران و نیازمند اصلاح بودن برخی از قوانین تجاری کشور که قدمتشان به قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد را بیان و بررسی می کند.

تبیین قراردهای ارفاقی و بازسازی قضایی و مفلس شدن در قانون تجاری ایران، علت عدم بهره گیری از گزاره های ادغام و تجزیه در شرایط بحرانی، تفاوت های شرکت مدنی و تجاری با توجه به شرایط بحرانی و شیوع کرونا و نگاه نقد گونه به قانون تجارت جدید که هنوز تصویب نشده از جمله محورها و موضوعات دیگری است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

برنامه «فقه پویا» با کارشناسی دکتر سید عباس سیدی آرانی و دکتر زهره حق پناه دوشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۵۰ تقدیم شنوندگان رادیو معارف می شود.

گفتنی است: این برنامه به همت گروه فقه و اندیشه طراحی و تولید شده و تهیه کنندگی این برنامه را محمدجواد طوسی و مجری کارشناسی آن را سید مرتضی موسوی نژاد بر عهده دارد.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha