چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خیریه اسلامی در کانادا همایش «اسلام و معلولیت» برگزار می‌کند

حوزه/ موسسه «دین» برگزار کننده همایش بین المللی «اسلام و معلولیت» در کانادا که قرار است ۱۸ آگوست ۲۰۲۰  برپا شود، از شرکت کنندگان خواست آثارشان را به دفتر همایش ارسال کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، خیریه اسلامی در کانادا همایش «اسلام و معلولیت» برگزار می‌کند.

یک موسسه خیریه کانادایی که توسط مسلمانان دارای معلولیت جسمی با نام موسسه «دین» تاسیس شده است، برنامه‌هایی را برای نخستین همایش بین المللی سالانه «معلولیت و اسلام» اعلام کرده است که قرار است در ۱۸ آگوست ۲۰۲۰ برگزار شود.

خدمات پشتیبانی دین در فیس بوک نوشت: ما از شما دعوت می‌کنیم در این فرصت بی نظیر شرکت کنید تا آثار خود را به صورت واقعی ارائه دهید.  هدف از این همایش پیشبرد درک اسلام و معلولیت، نیازهای مسلمانان دارای معلولیت در چارچوب اسلامی و مسئولیت جوامع اسلامی برای حمایت از افراد معلول است.

خیرین از شرکت کنندگان دعوت کردند تا مقالات، متن سخنرانی‌ها، پوسترها و سایر نوشته‌های مرتبط با موضوع کنفرانس را قبل از ۱۵ جولای به دفتر همایش ارسال کنند.

در ادامه بیانیه همایش آمده است: سنت اسلامی در مورد حقوق افراد دارای معلولیت در جامعه روشن است. با این حال درک درستی درباره آن وجود ندارد و این منجر به اجیاد تصورات غلط در رابطه با ناتوانی جسمی در جوامع مسلمان شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: این همایش مجازی چند رشته‌ای آثار ارائه دهندگان خدمات، دانشگاهیان ، دانشمندان اسلامی ، افراد دارای تجربه در خصوص معلولیت و مدافعان معلولیت را برای کشف فرصت‌ها و چالش‌های مسلمانان معلول در هر دو زمینه اکثریت و اقلیت مسلمان ، گردهم جمع می‌کند.

 این همایش توسط مؤسسه اسلامی تورنتو و موسسه تحقیقات اسلامی یقین نیز پشتیبانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یوسفژ مفید US ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    می‌خواستم از از تجربیاتتون موسسه بهره‌مند باشیم ممنون هستم اگر ارتباط با ما داشته باشید
  • yoosof AU ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    من میخواستم به کانادا بیام چون در افغانستان جانم در خطر هست یا شما کمک میکنید