پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن نجفی سولاری
حسن نجفی سولاری

حوزه / یک کارشناس ارتباطات معتقد است که حضور و فعالیت شبکه ای مانند پرس تی وی باعث کامل شدن فرآیند اطلاع رسانی سازمان صداوسیما در بیرون مرزهای کشور شده است.

حسن نجفی سولاری کارشناس ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره چهارده سالگی پرس تی وی اظهار کرد: یک رسانه زمانی کامل می‌شود که شبکه انگلیسی زبان ۲۴ ساعته‌ای مانند پرس تی وی با پوشش جهانی داشته باشد، البته مخالفت‌ها و کارشکنی‌هایی که در مقاطع مختلف عمر ۱۳ ساله پرس تی وی  بر سر راه آن صورت گرفته نشان دهنده اعتبار این شبکه در دنیا است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برطرف شدن دشواری های ناشی از عدم تخصیص ارز که باعث شده این شبکه از ماهواره گالکسی ۱۹ قطع شود، تصریح کرد: پوشش جهانی و بین المللی پرس تی وی به هیچ عنوان نباید قطع شود. فعالیت شبکه پرس تی وی یک ضرورت برای سازمان صداوسیما و نظام رسانه ای جمهوری اسلامی است.

نجفی سولاری ادامه داد: بسیاری از وقایع در قالب صدا و از طریق شبکه‌های رادیویی قابل پوشش نیست و یک رسانه دیداری را می‌طلبد. فعالیت شبکه پرس تی وی و پوشش جهانی‌اش یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی است تا پیام و دغدغه‌های خود را در یک قالب جذاب به مردم دنیا عرضه کند.

این مدرس ارتباطات بر حضور پرس تی وی در شبکه های مجازی تاکید کرد و گفت: رسانه‌های مجازی می‌توانند نقش مکمل و متمم را برای شبکه‌های برون مرزی داشته باشند و همان‌گونه که حضور شبکه پرس تی وی در ماهواره ضرورت دارد فعالیتش در فضای مجازی هم لازم به نظر می‌رسد. در عین حال، پخش برنامه‌ای این شبکه هم باید به شکل HD و با کیفیت بالا ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به ضریب نفود شبکه پرس تی وی در میان جامعه هدف مخاطبان خود اظهار کرد: مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که گهگاه از سوی مخالفان جمهوری اسلامی بر سر راه فعالیت پرس تی وی می شود، نشان می‌دهد این شبکه از اعتبار خوبی در میان شبکه‌های انگلیسی زبان دنیا برخوردار است.

نجفی سولاری تاکید کرد: شبکه پرس تی وی برای آن که در رقابت با رسانه‌هایی مانند بی بی سی، سی ان ان و الجزیره عقب نماند باید دفاتر و خبرنگاران خود را در مناطق مختلف دنیا افزایش دهد و به سوی تولید محتوای بیشتر برود. همچنین باید از کارشناسان و خبرگان بومی هر منطقه برای جذب هر چه بیشتر مخاطب استفاده کند.

این کارشناس ارتباطات افزود: رمز موفقیت شبکه پرس تی وی در بهره‌گیری از اهالی بومی در تولید برنامه و محتوا است. مردم هر منطقه باید بازتاب نظرات و خواسته های خود را به زبان محلی و به واسطه کارشناسان بومی شاهد باشند. این مساله می‌تواند رمز موفقیت شبکه پرس تی وی در آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: پرس تی وی قادر است بسیاری از اخبار و داده‌های تولید شده توسط رسانه‌های داخلی را پس از راستی آزمایی و ارزش گذاری، بازتاب دهد و در عین حال، با تولید خبر در اقصی نقاط دنیا به یک منبع و مرجع برای سایر رسانه ها تبدیل شود. همچنین پرداخت به ژانر مستند و توجه ویژه به تحلیل و تفسیر خبر و ارائه داده ها در فرمت و ساختارهای جذاب و متفاوت مانند اینفوگرافی، موشن گرافیک  و ... می‌تواند در جذب هر چه بیشتر مخاطب تاثیرگذار باشد.

نجفی سولاری در پایان تاکید کرد: رسانه‌های تصویری و از جمله شبکه پرس تی وی باید با ساختار و گونه‌های متفاوت تصویری، مطالب خود را به شکل جذاب در معرض دید بینندگان شان قرار دهند و بتوانند مخاطب خود را اقناع کنند. شبکه پرس تی وی تا به امروز در رقابت با رقیبان خود و رسانه های معاند نظام موفق بوده است و به طور قطع، در آینده موفق‌تر هم می‌تواند باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha