جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس اداره قرآن وعترت

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  در مشهد، جعفر حسینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز ۱۸ تیرماه در سراسر استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات در ۷ منطقه به صورت مجازی و در ۲ منطقه به صورت حضوری اجرا می شود، اظهار کرد: در دو منطقه مشهد و طرقبه شاندیز مسابقات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و در روش مجازی، متسابق با حضور در اداره اوقاف محل سکونت خود به صورت ویدئوکنفرانسی در مسابقات شرکت می کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی تصریح کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران، روزهای ۱۸ تا ۲۲ تیرماه و مسابقات برادران در روزهای یکشنیه تا سه شنبه ۲۲ تا ۲۴ تیرماه برگزار می شود.

حسینی اظهار کرد: در منطقه طرقبه شاندیز که شامل شهرستان های طرقبه شاندیز، فریمان و سرخس می شود مسابقات در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم در مشهد در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه برگزار می شود، گفت: مسابقات آقایان در آستان مقدس امامزاده غیاث الدین محمد(ع) مشهد و مسابقات بانوان در حسینیه عبدا... بن حسن(ع) برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: ۵ داور در بخش برادران و ۱۰ داور در بخش خواهران در قالب دو تیم، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

رئیس اداره  امور قرآنی  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی بیان کرد: تمامی استانداردهای مربوط به امور فنی مسابقات و پروتکل های بهداشتی در این دوره از مسابقات رعایت می شود.

حسینی گفت: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، رشته دعاخوانی، اذان(ویژه برداران)، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در نیمه دوم شهریورماه برگزار می شود، افزود: رشته دعاخوانی، هم خوانی و هم سرایی همزمان با مرحله استانی به صورت ضبط شده اجرا می شود و مسابقات رشته تفسیر نیز به صورت استانی در تمامی شهرستان ها در ۲۴ مردادماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha