سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای تأثیرگذاری لازم، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به فعالیتی هدفمند و مستمر در جامعه تبدیل شود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب اظهار داشت: در سال های اخیر متأسفانه شاهد بدحجابی و در مواقعی بی حجابی هستیم که این مساله نشان می دهد در عرصه فرهنگی آن عملکرد مطلوب و مورد انتظار را نداشته ایم و از آن سو دشمن برنامه ریزی دقیق و گسترده ای برای ضربه زدن به فرهنگ و اعتقادات ما از جمله در بحث عفاف و حجاب داشته است.

وی افزود: در این خصوص ما باید در ابعاد و عرصه های گوناگون اعم از کار علمی و فرهنگی، فعالیت های اجتماعی، امور تربیتی، مباحث قانونی و ...، فعالیت هدفمند و مستمری داشته باشیم تا قبل از هر چیز این باور و اعتقاد در بین آحاد مردم به خصوص نسل جوان تقویت شود که حجاب و عفاف از جمله مسلمات دینی ماست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از نشانه های بارز مسلمانی، اهتمام در رعایت مسأله حجاب و عفاف است، گفت: واقعیت آن است که اگر ما نسبت به این مهم غافل و کم توجه باشیم، باید منتظر آفات و آسیب های ناشی از آن از جمله افزایش آمار طلاق، بی بند و باری، از هم گسیختگی نهاد خانواده، بزهکاری ها و غیره باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: از آن سو به تجربه ثابت شده، توجه به مسائل فرهنگی و بصیرت افزایی در این باره همچون تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، می تواند به رفع یا کاهش بسیاری از مشکلات جامعه بینجامد و لذا علاوه بر مباحث دینی و اعتقادی، دغدغه مندی در این باره برای سلامت اجتماع نیز بسیار مفید و ضروری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha