جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیدی

حوزه/ بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۱۴یادآور تاریخی است که دشمنان دین اسلام علیه عفاف و حجاب و پاکدامنی زنان مسلمان ایرانی هجوم آوردند و با مقاومت و ایستادگی مردم غیور مواجه شدند و نقشه ی آنان در ترویج اباحه گری و بی بند و باری باطل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، در بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته حجاب و عفاف آمده است: قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ:

«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید»(سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).

بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۱۴یادآور تاریخی است که دشمنان دین اسلام علیه عفاف و حجاب و پاکدامنی زنان مسلمان ایرانی هجوم آوردند و با مقاومت و ایستادگی مردم غیور مواجه شدند و نقشه ی آنان در ترویج اباحه گری و بی بند وباری باطل شد.

نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و در این بین نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر است.

باید دقت کرد که پیش از برنامه ریزی صحیح باید عناصر مفهومی چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را جداگانه و به صورت تخصصی بررسی کرد.

برای اجرایی و عملیاتی شدن صحیح و عمیق فرهنگ عفاف و حجاب ، به حرکت جمعی ِ فعالی در نهادهای فرهنگی - اعم از خصوصی و دولتی - نیاز است که اگر این هم سویی و هم پوشی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب و مورد نظر بدست نمی آید و گستره عمل فرهنگی هم چون گذشته، به گروه و دوره خاصی محدود خواهد شد.

بنابراین، جهت نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور همچون :آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر بهره گرفت.

امروز وظیفه طلاب و حوزه ‌های علمیه خواهران این است که به تبعیت از دستورات اسلام و پیشوایان دین در پویایی و خط دهی منسجم و صحیح به پویش عفاف و حجاب نقش موثری داشته باشند و در ارائه یک بانوی موفق و فعال در تمامی زمینه ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا نگاه جهانی و بین المللی را به نقش واقعی زن تغییر دهند و نگرش غلط ابزار بودن زن را باطل نمایند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha