جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ واحد خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان در بیانیه‌ای بر لزوم توجه ویژه مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت در عقد قراردادهای بین‌المللی و روش مدیریت دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، واحد خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، در بیانیه‌ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه ویژه مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت در عقد قراردادهای بین‌المللی و روش مدیریت دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد.

در متن کامل بیانیه بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان آمده است؛

حجاب جزء ضروریات و از مؤکدات آیات و روایات امامان معصوم(ع) می‌باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و ارزش نهادن به مقام زن مسلمان و مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی اوست.

در شرایطی که دشمنان و بدخوان نظام اسلام و مستکبران جهان با شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن را هتک حرمت کنند و با شبه افکنی و القاء مفاهیم غلط همانند ازدواج سفید و ترویج هم‌جنس‌گرایی و کشف حجاب و... این ارزش‌های ناب را به تمسخر بگیرند، وظیفه اصلی ما بانوان و دختران مسلمان این است که حجاب را حفظ نماییم و در راه ترویج و تبیین آن کوشا باشیم.

همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز هفته عفاف و حجاب، از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که در قانون‌گذاری و نظارت بر «عملکرد دولت در عقد قراردادهای بین‌المللی و روش مدیریت دستگاه‌های فرهنگی» و همچنین از «قوه قضاییه در اجرای قوانین مرتبط» و به‌خصوص از «صدا و سیما در بسترسازی و فرهنگ‌سازی لازم»، جدیت و مراقبت کافی داشته باشند.

مبلغان دینی نیز در کنار مسئولان علاوه بر تبیین چهره به چهره از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج حیاء و عفاف و حجاب بهره‌مند شده و فعالیت نمایند و پاسخگو باشند؛ چراکه دشمنان برای استحاله فرهنگ و اندیشه زن مسلمان مؤمن، مؤثرترین راه را از مسیر همین زنان و دختران انتخاب کرده است؛ لذا حضور فعال زنان مسلمان در عرصه عفاف و حجاب امری بسیار تأثیرگذار است.

یک زن محجبه و شریف می‌تواند سنگر خانواده را پاک نگاه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی‌های جدیدی داشته باشد و فتوحات بزرگی را به ارمغان آورد.

امور خواهران بسیج طلاب خوزستان با آرزوی سعادت و عاقبت‌به‌خیری برای تمامی بانوان مسلمان به‌خصوص ایرانی، توفیق روز افزون بانوان را در این عرصه و سایر عرصه‌ها از خداوند متعال مسئلت می‌نماید و امیدوار است همچون مدافعان و شهدای حرم بانوان نیز در این عرصه موفق عمل نماید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha