جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با اشاره به عرصه جهادی پوشش، گفت: باید به طراحان مد بهاء داده شود و تولیدی های پوشش های اسلامی راه اندازی و حجاب با زیباترین نوع پوشش برای جوانان عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، عفت رمضانیان، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان در تجمع بزرگ زنان فاطمی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به همت مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد و حوزه حضرت زهرا(س) ناحیه مقاومت بسیج این شهر به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مسجد جامع شهر برگزار شد، ضمن تاکید بر پایه ریزی اصول زندگی مطابق با سبک زندگی اسلامی، گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که افتخارش، نظام اسلامی است و این ادعا را در ما به وجود آورده است که پرچم این نظام را به دست حضرت مهدی(عج) رسانیده و زمینه ساز ظهور خواهیم بود؛ در چنین شرایطی در فرهنگ ما نهفته است که اگر ارزش های دین را رعایت کنیم ظهور را نزدیک کرده‌ایم و چه ارزشی بالاتر از حجاب برای زن مسلمان وجود دارد؟

پژوهشگر دینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: امام خامنه ای فرمودند: «هدف این نظام ساختن تمدن نوین اسلامی است که حول دو محورِ پیشرفت اسلامی، در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، ورزشی و ... و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه می گردد».

وی به بیان پیشرفت های حاصل شده از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در شرایطی که عده ای در تلاشند تا ثابت کنند، این انقلاب پیشرفت چندانی برای مردم ایران به ارمغان نیاورده است و با غرض‌ورزی خود سعی در نامحسوس جلوه دادن آن دارند؛ این پیشرفت ها برای زنان ایرانی بسیار بارز است و در عرصه های مختلف حضور در جامعه اعم از علمی، ورزشی، کارآفرینی و ... مشهود است.

خانم رمضانیان به ایجاد دو جهان بینی حاصل از دو تفکّر مادّی و الهی اشاره کرد و بیان داشت: در جهان بینی مادّی همه چیز با شاخه لذّت جویی، سود و زیان وزن می شود، بنابراین کسانی که در این تفکّر به سر می برند فقط به منفعت خود فکر می کنند و برای رسیدن به سود خود متعرض به دیگران هم خواهند شد زیرا همه چیز منهای خداوند معنا می شود؛ اما در تفکّر الهی که مبدأ خداست، افراد به آخرت ایمان دارند و ارسال رسل را برای ارائه برنامه زندگی قبول دارند، هرگز برای رسیدن به سود مختصر خود راضی به تعرض به حقوق دیگران نخواهند شد.

وی گفت: در تفکر الهی، دنیا مرکبی برای رسیدن به آخرت است و مردم، در این تفکّر برای رسیدن به لذّت های دنیوی تلاش کمتری می کنند و بزرگترین لذّت را یاد خدا می دانند؛ چنین اشخاصی که زندگی هایشان مملوّ از معنویت است و سبک زندگی معصومین را در پیش می گیرند؛ در زندگی خود به ارزش های دین اسلام پایبند هستند و تمدّن اسلامی را جلو می برند.

پژوهشگر دینی، مادران را اولین الگوی فرزندان دانست و افزود: مادران با سبک زندگی خودشان، سبک زندگی آینده فرزندانشان را می سازند. مادری می تواند دین و مسئله حجاب را خوب به دخترش یاد دهد که خود شناخت درستی از آن داشته باشد. باید حجاب را گونه ای به دختران یاد داد که احساس خوبی نسبت به آن پیدا کنند و با شناخت کامل پذیرای آن باشند تا وقتی در جامعه آزادانه حرکت می کنند هر تبلیغی روی انتخاب آنها تأثیر نداشته باشد.

وی به عرصه جهادی پوشش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح جامعه توزیع پوشش اسلامی و البسه مناسب با سبک زندگی اسلامی محدود شده است؛ در این عرصه نیاز به کار جهادی وجود دارد و باید به طراحان مد بها داده شود و تولیدی های پوشش های اسلامی راه اندازی شود و حجاب را با زیباترین نوع پوشش برای جوانان عرضه کرد تا بتوان پوشش اسلامی را گسترش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha