جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد عبدالله پور

حوزه / مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان گفت: از آنجایی که شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین اقامه نماز جماعت تا پایان هفته در این شهرستان‌ها را نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام محمد عبدالله پور، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی و ارائه دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا و بنابر دستور عقل و شرع لازم است تا اقدامات پیشگیرانه‌ای را در جهت حفظ سلامت مردم در مساجد اعمال کنیم.

وی افزود: بنا بر مصوبه ستاد استانی و از آنجایی که حفظ سلامتی مردم امری واجب است، مرکز امور رسیدگی به مساجد استان محدودیت‌هایی را از روز گذشته تا پایان هفته جاری جهت اجرا در مساجد، به متولیان اعلام کرده است.

حجت الاسلام عبدالله پور به تشریح وضعیت شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: از آنجایی که شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر در وضعیت قرمز قرار دارند، بنابراین اقامه نماز جماعت تا پایان هفته در این شهرستان‌ها را نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: البته مساجد در اول وقت شرعی به مدت ۳۰ دقیقه برای اقامه نماز با رعایت موارد بهداشتی و به صورت فرادی باز خواهد بود و ضمنا در سه وعده شرعی نیز پخش اذان را از بلندگوهای مساجد خواهیم داشت.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت موارد مطرح شده برعهده امام جماعت و اعضای هیات امنا است، گفت: محدودیت‌های اعلام شده در تاریخ مذکور قابل اجرا می‌باشد و پس از آن در صورت گرفتن تصمیمات جدید، از طریق منابع رسمی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اقامه نماز در مساجد دیگر شهرستان‌های استان با رعایت تمامی مسائل و پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت دقیق ائمه جماعات و هیات امنا مساجد، برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    لطفا به مسجد میرزا داود سری بزنید هنوز نماز جماعت می خوانند ممنون که پیگیری می کنید
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با عرض سلام وخسته نباشی هیئت امنا روستای سولان بدون نظر مردم جلو قسمت خانم ها کانون فرهنگی ساختن واونجا دیواری کشیدن که پنجره ای نداره که باعث گرم شدن و تاریک شدن و مثل زندان شده و وقتی خانم ها اعتراض کردن رسیدگی نکردن خواهشا شما رسیدگی فرمائید ممنون