پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله رجبی

حوزه/ قائم مقام مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مجمع نمایندگان طلاب باید به نحوی ورود کند که فکر انقلابی در فضای حوزه و جامعه فرهنگ سازی شده و در عمق جان طلاب و روحانیت نهادینه شود؛ این تفکر باید از نظر فکر و اندیشه حل شده و از نظر انگیزشی با قلب آنان پیوند بخورد؛ اگر این کار انجام شود، تفکر انقلابی در حوزه ثابت خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله  محمود رجبی در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: تربیت نیرو متناسب با نیازها و اعزام آنان به دستگاه های گوناگون از ضروریاتی است که در حوزه های علمیه باید پیگیری شود.

وی ابراز داشت: از دیگر ضروریاتی که بیشتر باید به دنبال آن بود، ارتباط مستمر چهره‌به‌چهره اعضای شورای عالی با طلاب و فضلاست و یکی از برکات سفرهای اعضای شورای عالی حوزه به استان های گوناگون همین ارتباط چهره‌به‌چهره است که مناسب است در مورد حوزه علمیه قم نیز عملی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، کانالی مورد اعتماد است که حوزه باید از ظرفیت، نظرات و پیشنهادات آن استفاده نماید.

قائم مقام مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: پیگیری و بازخوردگیری از طرح ها و سندهایی که مورد تصویب شورای عالی حوزه قرار می گیرد، امری ضروری است؛ چراکه باید بدانیم این طرح ها به چه نحو اجرایی شده و چه دستاوردها و نتایجی را برای حوزه داشته است.

آیت الله رجبی با بیان این مطلب که مجمع نمایندگان طلاب به یک معنا نماینده کل طلاب، فضلا و اساتید حوزه های علمیه است، گفت: شما نمایندگان طلاب هستید و تمام بدنه حوزه مشمول مجموعه مجمع نمایندگان طلاب است که از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق و تربیت، اساس کار حوزه های علمیه است، اظهار داشت: از جمله ضروریات امروز حوزه، پرداختن بیشتر به مسئله اخلاق است که باید در کنار برگزاری دروس اخلاق که بسیار هم لازم است، تدابیر و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی دیگری برای نهادینه شدن ملکات و فضایل اخلاقی بهتر برای طلاب و فضلا انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: وقتی رهبر انقلاب مدظله‌العالی موضوع انقلابی ماندن حوزه علمیه را در جمع نمایندگان طلاب بیان کردند، به نظر می آید که ایشان این ظرفیت را از سوی مجمع نمایندگان بیش از تشکل های دیگر می دانستند و به این مجمع اعتماد کرده و انتظار از مجمع نمایندگان نیز همین مسئله است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: اگر بیانات رهبر معظم انقلاب از سوی مجمع نمایندگان طلاب مورد عنایت قرار بگیرد، در سه بخش «رشد و بلوغ انقلابی»، «توسعه و عمق بخشی به روحیه انقلابی» و «دفاع از نظریه انقلاب» رشد و پیشرفت بهتری خواهیم داشت.

آیت الله رجبی تصریح کرد: مجمع نمایندگان طلاب باید به نحوی ورود کند که فکر انقلابی در فضای حوزه و جامعه فرهنگ سازی شده و در عمق جان طلاب و روحانیت نهادینه شود؛ این تفکر باید از نظر فکر و اندیشه حل شده و از نظر انگیزشی با قلب آنان پیوند بخورد؛ اگر این کار انجام شود، تفکر انقلابی در حوزه ثابت خواهد ماند.

وی بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب در زمینه تحقق انقلابی ماندن حوزه های علمیه جدی بوده و فعالیت خوبی داشته است؛ اما امروز باید بدانیم چه مقدار از سخنان رهبر انقلاب به مرحله عمل رسیده و نتیجه فعالیت های ما چه بوده است؟ باید از کارهایی که انجام شده، بازخوردگیری کرد تا به نتیجه ای درست رسید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از مشکلات برخی از طلاب را کم شدن انگیزه آنان دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم به لحاظ فکری، و انگیزشی، رسالت حوزوی را برای طلاب تبیین کنیم، طلاب می توانند به رسالت و جایگاه خود دست پیدا کرده و متوجه خواهند شد که می توانند برای جامعه کار کنند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: امروز مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دارای طرح های مناسبی است که اگر هیأت رئیسه مجمع، این طرح ها را اولویت بندی کرده و به شورای عالی حوزه ارسال نمایند، بسیار مناسب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha