پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدرضا سبحانی نیا

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین از وجود بیش از۸۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۲ هزار عنوان نسخه خطی و ۲ هزار عنوان چاپ سنگی در کتابخانه امام صادق(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا در دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عزم همگانی می طلبد و توجه به ظرفیت های حوزه علمیه و روحانیت در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حائز اهمیت است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین افزود: دسترسی راحت مردم به کتاب و منابع غنی گام بزرگی در توسعه کتابخوانی است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) قزوین ادامه داد: هم اکنون کتابخانه امام صادق(ع)، ۱۲ هزار عضو دارد که ۴ هزار عضو آن فعال هستند و این اعضاء شامل اساتید، طلاب و دانشجویان دانشگاه‌های استان و سایر اقشار فرهیخته می‌ شود.

وی ادامه داد: ان شاءالله بنا داریم با تقویت امر پژوهش در حوزه های علمیه استان، بهره مندی طلاب و اساتید از این کتابخانه بزرگ و غنی را بیشتر و آسان تر کنیم.  

حجت الاسلام سبحانی نیا به شرح منابع موجود در کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین پرداخت و بیان کرد: منابع موجود در کتابخانه به طور عمده منابع چاپی با موضوعات علوم انسانی وعلوم حوزوی است و در حال حاضر بیش از۸۰ هزار جلد کتاب و  بیش از دو هزار عنوان نسخه خطی و دو هزار عنوان چاپ سنگی در این کتابخانه وجود دارد که فهرست نسخ خطی آن در دو جلد منتشر شده است.  

وی ادامه داد: کتاب های متعد و متنوع با موضوعات مختلف در این کتابخانه موجود است، اما متأسفانه امکان حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین جهت استفاده از سالن مطالعه با مشکلات و محدودیت هایی رو به روست.

در ادامه خانم دکتر فاطمه محمد بیگی، مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین از نظر ساخت و محتوای کتاب در استان بی نظیر است و باید بیشتر به مردم و دانشجویان معرفی شود.    

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha