جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقدیر

حوزه / در مراسمی از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه امام صادق (ع) قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابداران کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین گفت: منابع موجود در این کتابخانه به طور عمده منابع چاپی با موضوعات علوم انسانی و علوم حوزوی است و در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۲ هزار عنوان نسخه خطی و ۲ هزار عنوان چاپ سنگی در این کتابخانه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی راحت مردم به کتاب و منابع غنی گام بزرگی در توسعه کتابخوانی است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: کتابداران و اصحاب نشر کتاب کسانی هستند که نقش موثری در پیشرفت علم و فرهیختگی در جامعه دارند و در این رشد سهیم هستند و خود این افراد هم باید با کتاب مأنوس باشند و به دانش خود بیافزایند.

وی ادامه داد: کتاب های متعد و متنوع با موضوعات مختلف در این کتابخانه موجود است که امکان حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین به خوبی فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: کتابخانه امام صادق(ع) از حیث منابع و هم به لحاظ اعضا یکی از کتابخانه های شاخص و ارزشمند در کشور و استان محسوب شده و نقش محوری در توسعه علوم دینی و فرهنگ عمیق دینی در سطح جامعه ایفا می نماید.

وی اظهار کرد: این کتابخانه هر سال منابع جدید با موضوعات مختلف افزوده می شود که عمدتا موضوعات این کتابها علوم اسلامی و انسانی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: این کتابها نیازهای طلاب، اساتید و دانشجویان را فراهم می آورد و کاملا کتابهای کاربردی و مورد مراجعه اساتید و محققین و پژوهشگران است.

وی ادامه داد: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از مهمترین و شاخص ترین کتابخانه تخصصی در عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی است و مدیران مدارس علمیه باید بیش از پیش حضور طلاب و اساتید را در این مجموعه ارزشمند فراهم آورند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مسئولین کتابخانه امام صادق (ع) باید برای مراجعه کنندگان به این مجموعه تمهیدات خوبی را فراهم آورند تا این مجموعه ارزشمند به عنوان یک کتابخانه بالنده و شاخص در همه عرصه ها باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که این کتابخانه تخصصی را در عرصه زیرساختی، محتوایی وخدماتی در برنامه بلند مدت خود داشته باشیم

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین به دیجیتالی شدن کتابهای قدیمی این مجموعه توسط مسئولین کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: توافقی بین کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین و کتابخانه آستان مقدس رضوی انجام شده تا از کتاب‌های ارزشمند و نسخه‌های خطی این کتابخانه تصویربرداری شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: علاوه بر عکس‌برداری و اسکن صفحات کتاب‌ها، کارشناسان واحد نسخه‌های خطی از صفحه‌های کتاب‌ها فیلم‌برداری کوتاهی انجام داده‌اند تا علاوه بر عکس از این نسخه‌ها، فیلم‌های کوتاهی از آنها به آرشیو اضافه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: نوسازی دستگاه های کامپیوتر و نیز افزایش نرم افزارهای مورد نیاز یکی دیگر از برنامه هایی که برای این مجموعه ارزشمند وشاخص در استان خواهیم داشت

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: معاون پژوهش حوزه و مدیران مدارس برنامه بازدید طلاب به همراه اساتید از کتابخانه را به صورت دوره ای و با هماهنگی با کتابخانه در دستور کار خود قرار دهند تا هر چه بیشتر ارزش این کتابخانه برای آنان روشن و به بهره گیری از کتابخانه ترغیب شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha