جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی به کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، شب گذشته در مراسم آیین اهدای کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی به حوزه علمیه قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: اقدام شایسته مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی در اهدای کتاب به کتابخانه امام صادق (ع) باید امروز الگوی مردم و اهل علم قرار گیرد

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی اقدامات ماندگاری در حوزه علمیه قزوین از خود به یادگار گذاشت که نمونه آن همین کتابخانه امام صادق (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بیشتر منازل کتابهای ارزشمندی چه از جهت خطی و سنگی وجود دارد که این کتاب ها را برای استفاده اهل علم، اساتید و طلاب حوزه علمیه اهدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: این کتابها اگر به موقع در جایی مثل همین کتابخانه امام صادق (ع) نگهداری نشود ممکن است از بین بروند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰ عنوان کتاب خطی و سنگی در کتابخانه امام صادق (ع) وجود دارد که با همکاری آستان قدس رضوی  هیئتی در این مکان مستقر شده تا بتوانند از آین آثار ارزشمند تصویربرداری نموده و به صورت فایل در اختیار محققین قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین از شهروندان و کسانی که در منازل خود کتاب های ارزشمند و خطی دارند خواست که برای ثبت و تصویربرداری به کتابخانه امام صادق (ع) مراجعه نمایند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha