دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخانه امام صادق ع قزوین

 حوزه / مدیر کتابخانه تخصصی حضرت امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین از عضویت دوازده هزار و ۳۰۰ نفر اعم از طلاب و دانشجو در این کتابخانه خبر داد.

محمد صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: کتابخانه تخصصی حضرت  امام صادق(ع) حوزه علمیه قزوین یکی از غنی ترین کتابخانه‌هایی است که با ۱۲ هزار عضو و ۷۸ هزار جلد کتاب با موضوعات علوم انسانی بوده که از منابع ارزشمند این استان محسوب می‌شود.

صفی خانی خاطرنشان کرد: کتاب باید همیشه در متن زندگی ما وارد شود و تلاش نماییم که فرهنگ مطالعه کتاب در کشور ما افزایش پیدا نماید.

وی ادامه داد: چه خوب است که همه ما برای اینکه فرهنگ مطالعه را در استان بالا ببریم با خرید یک جلد کتاب و هدیه به افراد و یا کتابخانه‌های موجود در افزایش مطالعه کتابخوانی گام های موثری برداریم.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جایگاه کتاب و جایگاه تولید و حفظ و خدمات کتابداری نیز بسیار ارزشمند است که متاسفانه کتابخوانی کم رونق شده و دلایل اقتصادی و بیماری کرونا یکی از دلایل آن می باشد.

وی ادامه داد: همگان طالب کسب اطلاعات از طریق فضای مجازی هستند. کتابخانه ها تمایل به حضور افراد و استفاده حداکثری مردم از این فضا  هستند وباید تلاش نماییم تا گنجینه های کتابخانه ها از طریق رسانه ها به جامعه معرفی شود.

عضویت ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) قزوین

صفی خانی تصریح کرد: کتابخانه تخصصی حضرت امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین  یکی از۳۰ کتابخانه کشور بوده که باید بیشتر به این گونه کتابخانه ها توجه جدی شود، این  کتابخانه ها محل رجوع اساتید –طلاب و دانشجویان در این استان است و می بینیم که استقبال طلاب، اساتید و دانشجویان از منابع ارزشمند این کتابخانه بی نظیر است.

وی ادامه داد: کتابخانه امام صادق(ع) از حیث منابع و هم به لحاظ اعضا یکی از کتابخانه های شاخص و ارزشمند در کشور و استان محسوب شده و نقش محوری درتوسعه علوم دینی وفرهنگ عمیق دینی در سطح جامعه ایفا می نماید.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: این کتابخانه هر سال منابع جدید با موضوعات مختلف افزوده می شود که عمدتا موضوعات این کتابها علوم اسلامی وانسانی است.

 وی اظهار کرد: این کتابها نیازهای طلاب و اساتید و دانشجویان را فراهم می آورد و کاملا کتابهای کاربردی و مورد مراجعه اساتید و محققین و پژوهشگران است.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: کتابخانه دارای بیش از ۶ هزار جلد کتاب خطی و سنگی است و علاوه بر این، بخش قابل توجهی از نشریات تخصصی و پژوهشی مراکز علمی و آموزشی قبل و بعد از انقلاب اسلامی به صورت نظام مند در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.

صفی خانی تصریح کرد: با توجه به نیاز مراجعه کنندگان اعم از دانشجویان، طلاب و اساتید، خدمات متنوعی در بخش های مختلف همچون بخش کتب امانی، منابع دیجیتالی، نرم افزارهای پژوهشی، بانک اطلاعات و رایانه، در این کتابخانه ارائه می شود.

عضویت ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) قزوین

انتهای پیام /

عضویت ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) قزوین

عضویت ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کتابخانه تخصصی امام صادق (ع) قزوین



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha