جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم رونمایی

حوزه/ مراسم رونمایی از دو کتاب جدید مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه مربوط به کرونا صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم رونمایی از دو کتاب جدید مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه مربوط به کرونا، صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور امینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه پاسخگویی به شبهات و سوالات را مهم و ضروری دانست و گفت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب شبهات زیادی را مطرح می کنند که ما در این مرکز با همه توان در صدد پاسخگویی به این گونه شبهات و سوالات هستیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به تشریح چگونگی پاسخ به شبهات و سوالات پرداخت و گفت: باید بین سوال و شبهه فرق قائل شد، چرا که در بسیاری از اوقات کسی که شبهه ای را قبول کرده است دنبال پاسخ نیست و پاسخ صحیح را هم قبول نمی کند اما سوال کننده غالبا به دنبال فهم حقیقت است.

وی افزود: باید در کنار استفاده از کارهای سنتی به ابزارهای نو و فضای مجازی نیز توجه داشت و از اینگونه ابزارهای نو در جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات استفاده کرد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه باید روش شبهه شناسی و سوال شناسی را به خوبی فراگرفت خاطر نشان ساخت: در مورد پاسخگویی به شبهات و سوالات باید به این نکته مهم توجه داشت که روش شبهه شناسی و سوال شناسی را باید  به خوبی فراگرفت و دانست که اساسا شبهه چیست؟ سوال چیست؟ چه روش هایی برای پاسخ به این دو وجود دارد و اینگونه نباید تصور کرد که به محض اینکه یک شبهه ای آمد باید به او فورا و بدون تامل کافی پاسخ گفت چرا که اساسا برخی افراد دنبال جواب نیستند بلکه به دنبال تخلیه هیجانات و حرف های خود است و به چیزهایی که می گوید اعتقادی ندارد بلکه به دنبال گوش شنوایی برای درد و دل است.

کتاب "جنگ روانی کرونا"

 به کارگیری شگردهای خبررسانی، یکی از مؤلفه‌های جنگ روانی است. رسانه‌های معاند و مخالف اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پس از وقوع هرحادثه انسانی یا طبیعی با بهره جستن از این شگردها می کوشند مردم را به باورهای دینی و ارزشی خود بدبین کرده و پایه‌های اعتماد عمومی را ویران سازند.

گفتنی است: کتاب حاضر،  به بررسی و تبیین برخی از شگردهای خبررسانی رسانه‌های دشمن در روزهای شیوع بیماری کرونا می‌پردازد هدف از این مجموعه بالابردن سطح سواد رسانه و توانمندسازی خوانندگان در گزینش و پردازش اخبار است.

کتاب "پاسخ به شبهات کرونا"

در روزهایی که جامعه ما از شیوع بیماری کرونا در تب و تاب بود، همدلی مردم  ، فداکاری جامعه پزشکی، حضور تحسین انگیز روحانیان و نیروهای جهادی و همگرایی مسئولان نظام  در همه سطوح، جلوه‌های زیبایی از ایمان، اعتماد، ازخودگذشتگی، کمک به هم نوع و مواسات را متبلور ساخت.

متأسفانه در همان روزها افرادی تلاش کردند تا شیوع بیماری کرونا را دستمایه‌ هجمه به باورها وارزش‌های دینی و تحقیر نقطه‌های قوت ملی، قرار دهند. کتاب پیش رو پاسخ به شماری از شبهات درباره باورها، ارزش‌ها و نمادهای دینی و مذهبی است که به بهانه کرونا انتشار یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha